72 proc. sklepów zabrania skanowania cen

Autor: MondayNews.pl 18 grudnia 2014 09:24

Z najnowszego badania, dotyczącego robienia zdjęć produktom i skanowania cen, wynika, że w porównaniu z ubiegłym rokiem sieci handlowe nieco przychylniej patrzą na klientów, którzy stosują tego typu praktykę. Wszystko wskazuje na to, że rynek zmienia się pod tym względem, ale wciąż bardzo wolno wobec oczekiwań konsumentów.

We wszystkich badanych placówkach handlowych brakuje regulaminu lub innej, widocznej informacji dotyczącej zakazu skanowania cen. Natomiast w zakresie robienia zdjęć 84 proc. placówek posiada taki regulamin. Jednak większość z nich ogranicza się jedynie do przedstawienia informacji w formie graficznego znaku. Wolno im taki zakaz wprowadzić, ale nie mają podstaw, aby go wyegzekwować. Konsument ma prawo używać telefonu komórkowego i robić nim zdjęcia, natomiast sprzedawca nie może mu tego zabronić. Według Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów nie istnieją przepisy, które zakazują robienia zdjęć w sklepach. Wobec tego, co nie jest zabronione prawnie, nie może być zakazane. W tym przypadku klientowi przysługuje swoboda działania.

Sklepy nie dysponują żadnymi prawnymi narzędziami, aby wymusić na konsumentach przestrzeganie zakazu skanowania produktów, ponieważ zachowanie takie jest legalne, oczywiście pod warunkiem, iż służy zebraniu informacji o produkcie, w tym o jego właściwościach, cenie oraz innych warunkach handlowych. Co więcej, przepisy prawa nakładają na wszystkich sprzedawców obowiązek udzielania jasnych informacji na temat towaru i cen, jak również umożliwienie zbadania go czy sprawdzenia jakości przed dokonaniem zakupu.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    5,59

  • Śr

    3,99

  • Min

    2,99

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6992
Ilość aktualnych ofert: 277850

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.