73 proc. powierzchni gazetek stanowią moduły produktowe

Autor: ABR Sesta 24 października 2011 09:40

73 proc. powierzchni gazetek stanowią moduły produktowe

Na marketing sieci w gazetkach handlowych składa się powierzchnia poświęcona na loga sieci, konkursy, programy lojalnościowe i pozostałe materiały graficzne. W hipermarketach marketing własny stanowi 24 proc. powierzchni. Liderem w tym kanale jest Kaufland.

Według analizy gazetek od początku 2011 do połowy października, przeprowadzonej przez firmę ABS Sesta, 73 proc. powierzchni gazetek stanowią moduły produktowe, pozostałe 27 proc. to dodatkowe komunikaty.



Na produkty najbardziej stawiają sieci w kanale C&C (aż 80 proc. powierzchni). Mimo to nie stronią od dodatkowej komunikacji marketingowej. Marketing sieci w gazetkach Eurocash stanowi 1 proc. i przejawia się między innymi akcją "Gotuj z Ewą". Ewa Wachowicz - ambasador marki własnej Eurocash - poleca produkty z gazetek, twierdząc, że to "Dobry wybór".



W hipermarketach marketing własny stanowi 24 proc. powierzchni. Liderem w tym kanale jest Kaufland - 41 proc. powierzchni to marketing sieci. W Kauflandzie znajdziemy również wiele tekstów dodatkowych: artykuły prasowe, krzyżówki, przepisy kulinarne, które stanowią aż 10 proc. powierzchni gazetek.



Marketing producentów to przede wszystkim duże moduły reklamujące danego producenta lub markę, konkursy i większe kampanie reklamowe, których opis pojawia się także w gazetkach. Najwięcej miejsca tego typu modułom poświęcają drogerie (3 proc.). Na pierwszym miejscu w roku 2011 jest Schlecker (6 proc. powierzchni).

Najrzadziej pojawiają się w gazetkach komunikaty o usługach. Są to reklamy punktów usługowych np. foto, optyk, informacje o kredytach, pożyczkach. Najwięcej usług można znaleźć w gazetkach sieci Żabka. Żabka proponuje swoim klientom atrakcyjne wycieczki "Podróżuj z Żabką", informuje o możliwości zapłacenia rachunków w kasie, reklamuje Telegrosik i usługi Orange.

Analiza została przygotowana na podstawie gazetek do benchmarku w okresie

1 stycznia - 15 października 2011 kanały: Hipermarkety, Supermarkety, Dyskonty, Convenience, Drogerie i C&C.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6894
Ilość aktualnych ofert: 543679
Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.