76 proc. właścicieli e-sklepów odnotowało w ubiegłym roku wzrost przychodów

Autor: pr 20 lutego 2017 12:17

Sklepy internetowe zwracają uwagę na bezpieczeństwo i wygodę płatności klientów, a szans na rozwój upatrują w nowych produktach i reklamie. Trzy czwarte z nich odnotowały większe przychody niż rok temu – wynika z raportu opublikowanego przez platformę Shoper.

Sprzedaż przez internet to dla wielu biznesów konieczność wywołana m.in. nawykami zakupowymi konsumentów oraz chęcią rozwinięcia działalności. Według Raportu z polskich sklepów internetowych, opublikowanego przez platformę Shoper, 76 proc. właścicieli e-sklepów odnotowało w ubiegłym roku wzrost przychodów względem roku poprzedniego. W wypadku 40 proc. takich firm wzrosty sięgały 10-30 proc. Dwa razy większym przychodem może pochwalić się co dziesiąty e-sklep. Według sklepów za wzrost przychodów odpowiadają przede wszystkim działania marketingowe – wskazało je 55 proc. ankietowanych. Ponadto wymieniano: lepszą ofertę niż przed rokiem (54 proc.) oraz większą rozpoznawalność marki (48 proc.).

Z roku na rok rośnie doświadczenie rynku e-commerce. Według raportu, w latach 2015-2016 powstało o 27 proc. więcej nowych e-biznesów niż w latach 2013-2014. Niemal 40 proc. e-sprzedawców prowadzi sklep od 1 do 3 lat, ale już co piąty działa od pięciu lat. A trzeba pamiętać, że to pierwszy rok sklepu bywa dla niego najtrudniejszy i w tym czasie zapadają kluczowe decyzje dotyczące przyszłości biznesu. Dla większości przedsiębiorców o długim stażu działalność internetowa jest dodatkowym źródłem dochodu. Natomiast dla młodszych e-sprzedaż stanowi główny filar działalności.

– Dziś możemy śmiało mówić o kolejnym etapie w dziejach polskiego e-commerce. Sprzedawcy z roku na rok coraz bardziej się profesjonalizują – dostępne są studia z e-handlu, kursy, prężnie działają instytucje zajmujące się e-gospodarką. Profesjonalizują się również podmioty działające na tym rynku, firmy logistyczne i operatorzy płatności elektronicznych, a same platformy SaaS nie są już postrzegane jako narzędzia tylko dla małych i średnich firm – zauważa Tomasz Tybon, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży w Dreamcommerce, dostawcy oprogramowania dla sklepów internetowych Shoper.

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7678

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.