77 proc. firmom nie udaje się przełożyć inwestycji w digitalizację na wzrost zysku

Autor: dlahandlu.pl 29 listopada 2017 09:46

77 proc. firmom nie udaje się przełożyć inwestycji w digitalizację na wzrost zysku fot. Shutterstock

Badanie Global Pricing & Sales Study 2017: Zdecydowana większość badanych firm inwestuje w nieodpowiednie inicjatywy cyfrowe, przez co skazują się na porażkę, a tylko 18 proc. z nich odnosi sukcesy stając się wzorem dla innych i tzw. „mistrzem digitalizacji”.

81 proc. firm biorących udział w badaniu przyznaje, że w ciągu ostatnich 3 lat ich firmy inwestowały w procesy digitalizacji, stawiając sobie za cel przełożenie inwestycji na wzrost zysków. Pomimo wysiłków, tylko 23 proc. firm udało się zaobserwować realne przełożenie inwestycji w digitalizację na lepsze wyniki finansów . Mówiąc wprost, digitalizacja biznesu dla niemalże ¾ przedsiębiorstw zakończyła się porażką. Jest to kluczowy wniosek z badania Global Pricing & Sales Study (GPSS) 2017 opublikowanego przez firmę Simon-Kucher & Partners. 

- Wiele firm, którym pomimo inwestycji w digitalizację nie udało się zaobserwować ich pozytywnego przełożenia na wyniki finansowe, nie doceniło wartości nowych technologii lub niewłaściwie wdrożyło nowe rozwiązania w struktury swojej organizacji - wyjaśnia Richard Zinoecker – partner zarządzający w warszawskim biurze Simon-Kucher & Partners. - Wygląda również na to, że firmy te zainwestowały w nieodpowiednie dla siebie inicjatywy cyfrowe - dodaje Zinoecker.
Głównym celem zarządzających firmami powinien być wzrost przychodów, nie tylko cięcie kosztów. - W badaniu Global Pricing & Sales Study widzimy, że najbardziej efektywna droga do osiągnięcia rentownego wzrostu przychodów to inwestycje w monetyzację produktów cyfrowych oraz optymalizacja cen z wykorzystaniem big data - komentuje Grzegorz Świętek, dyrektor w warszawskim biurze Simon-Kucher & Partners. Jednakże, wyniki badania pokazują, że te dwie wspomniane metody są stosunkowo mało popularne - wykorzystuje je jedynie 8 i 11 proc. badanych przedsiębiorstw. -Połowa firm biorących udział w badaniu jest bardziej skłonna do inwestycji w inicjatywy usprawniające ich procesy, szczególnie w procesy w obszarze sprzedaży – rezultaty takich inwestycji zauważalne są dopiero po bardzo długim czasie - podkreśla Świętek.

Aż 1/3 badanych firm wskazała, że największą przeszkodą w ich rozwoju jest rosnąca presja cenowa w branży. Można wyróżnić trzy czynniki wpływające na rosnącą presję cenową: konkurencja oferująca niższe ceny, zwiększona siła negocjacyjna konsumenta oraz większa przejrzystość cen. - Wszystkie wskazane czynniki mogą być powiązane z digitalizacją i jej wpływem na dzisiejszy biznes - zauważa Grzegorz Świętek . „Biorąc powyższe pod uwagę należy zauważyć, że digitalizacja może wpłynąć negatywnie na rozwój firmy, czy doprowadzić do wzrostu presji cenowej – co pokazał Amazon poprzez strategię obniżania cen w swojej nowej spółce zależnej, Whole Foods”.

  • Jeff Pricer & Partners 2017-12-02 13:07:11

    eee tam.....

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    17,70

  • Śr

    11,15

  • Min

    9,33

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9310

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 584697

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.