78 proc. Polaków mogłoby płacić za zakupy 10 groszy więcej, jeżeli sklep przekazywałby żywność potrzebującym

Autor: dlahandlu.pl 23 kwietnia 2015 10:32

Zgodnie z danymi Eurostatu z 2006 roku w Polsce rocznie 300 000 ton żywności jest marnowane przez dystrybutorów żywności np. hurtownie, sklepy i sieci handlowe.Instytut badawczy MillwardBrown, na zlecenie Federacji Polskich Banków Żywności, przeprowadził badania opinii publicznej. Wynika z nich, że Polacy uważają marnowanie żywności przez sieci handlowe w sytuacji, gdy wiele osób żyje w ubóstwie, za problem, który trzeba rozwiązać.

84 % Polaków uważa, że niesprzedana żywność z supermarketów powinna trafić do organizacji społecznych.  Tyle samo Polaków deklaruje, że chętniej robiłoby zakupy w sklepie, wiedząc, że przekazuje on niesprzedaną żywność, która mogłaby się zmarnować, organizacjom społecznym.

78  proc. Polaków deklaruje, że byłoby w stanie zapłacić 10 groszy więcej za zakupy w sklepie, który przekazuje niesprzedaną żywność organizacjom społecznym.

Od 1 października 2013 r. nie trzeba płacić podatku od darowizn żywności. Obecnie z Federacją Polskich Banków Żywności, w tym obszarze współpracuje pięć sieci handlowych – mówi prezes zarządu Federacji Polskich Banków Żywności Marek Borowski. - Pierwszą siecią handlową, która rozpoczęła współpracę ogólnopolską z Federacją Polskich Banków Żywności jest Tesco. Współpracę z Bankami Żywności w obszarze zapobiegania marnowaniu żywności rozpoczęły także sieci: Auchan, Carrefour, Selgros oraz Makro. – dodaje Marek Borowski

W 2013 roku w Polsce żyło 2,5 miliona osób o dochodach poniżej ustawowego minimum egzystencji wynoszącego 551 zł miesięcznie. (GUS 2014)

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9084

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 584697

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.