80 proc. klientów wie, jaki kupi majonez zanim wejdzie do sklepu

Autor: www.dlahandlu.pl 21 kwietnia 2016 12:12

Decyzja o zakupie marki w większości jest podejmowana przed wejściem do sklepu. Na przykład w przypadku kategorii majonezów aż w ponad 80 proc., ale jeśli chodzi o lody, dużo mniej bo w 60 proc. - mówił Michał Rogowski z TNS Polska podczas konferencji "Dramat czy komedia? Zakupy w czterech aktach".

Moment podjęcia decyzji jest zatem kluczowy. Klientów dzielimy na zdecydowanych, którzy wiedzą co kupią jeszcze przed wejściem do sklepu i otwartych, którzy na niektóre produkty decydują się dopiero stojąc przed sklepową półką. 

Samo nastawienie do zakupów także ma duży wpływ na zakupy. Wyróżniamy 3 typy nastawienia:
- rutynowy (kupujemy to, co zazwyczaj)
- pod presją (nagła sytuacja)
- eksplorujące (lubimy pooglądać produkty w sklepie).

Michał Rogowski analizując kategorię herbat zaznaczył, że tylko 26 proc. konsumentów kupuje markę, którą zobaczy dopiero w sklepie. W tej kategorii nabywcy eksplorujący są bardziej podatni na oddziaływanie różnych touchpointów i to poza sklepowych, co prowadzi do tego, że finalną decyzję zakupową podejmują częściej przy półce. Dla tych nabywców opakowanie i TV to główne touchpointy.

Przy zakupie herbat średnia wydatków przy nastawieniu rutynowym jest najniższa, a przy nastawieniu eksplorującym najwyższa.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    7,99

  • Śr

    5,46

  • Min

    3,49

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9434

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 584697

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.