Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

80 proc. klientów wybierałoby polskie produkty, gdyby było wiadomo, które są tak naprawdę polskie

Autor: www.dlahandlu.pl 26 kwietnia 2016 13:01

80 proc. Polaków chętnie wybierałoby polskie produkty, gdyby było wiadomo, które są tak naprawdę polskie. Trend świadomej konsumpcji staje się w Polsce coraz silniejszy, a coraz większą popularnością cieszy się żywność ekologiczna.   

Dane prezentowane przez fundację Polski Ślad (2016) pokrywają się z analizami Polskiej Grupy Supermarketów, która zbadała zachowania konsumenckie w swoich sklepach na terenie kraju. Wynika z nich, że są 3 najważniejsze czynniki, mające wpływ na wybór produktów żywnościowych: pochodzenie produktu (polskie bardziej cenione), ekologiczność i walory smakowe. 

- Coraz częściej spotykamy się z opinią, że polskie produkty są wysoko jakościowe i lepsze od zagranicznych. Co więcej, jakość staje się coraz częściej czynnikiem ważniejszym od ceny - podkreśla Przemysław Gaszewski, dyrektor ds. handlowych PGS.

Obok produktów zdrowych (pochodzenia bio),  dynamicznie rośnie spożycie wyrobów z mięsa, ale tylko wysokiej jakości, gdzie konsumenci podkreślają walory smakowe i zdrowotne. Tym samym Polacy upodabniają się do narodów innych państw UE (Niemcy, Austria), gdzie od kilku lat trend ten jest bardzo widoczny, a wysoko jakościowe produkty mięsne wskazują większą dynamikę sprzedaży. Nadal jednak konsumujemy mniej żywności ekologicznej od krajów Zachodnie Europy.

- Klienci w Polsce są coraz bardziej świadomi i zwracają uwagę na pochodzenie oraz jakość wyrobów mięsnych i wędlin - dodaje Gaszewski z PGS.

Jego zdaniem zwiększa się również zainteresowanie treścią etykiet - Polacy mają bowiem wysoki poziom zaufania do produktów ekologicznych. Znakomita większość klientów sieci PGS wyraża obawę o pogorszenie zdrowia spowodowanego spożywaną żywnością zawierającą sztuczne barwniki i konserwanty - dodaje.

- Uważamy, że dzisiejsze wskaźniki sprzedaży żywności zdrowej dają dobre perspektywy na następne lata. Wskaźniki ilościowe sprzedaży skłaniają jednak do opinii, że jest to jednak nadal rynek niszowy i musimy poczekać jeszcze co najmniej 5-10 lat na pełny rozwój ilościowy tego segmentu - podkreśla Przemysław Gaszewski.

Zgodnie z danymi najnowszego raportu The World of Organic Agriculture wydatki na żywność ekologiczną stanowią w Polsce 0,2 proc. wydatków na żywność ogółem. Dla porównania udział wydatków na zdrową żywność w całkowitych wydatkach na żywność wśród krajów Europy Zachodniej najwyższą wartość przyjął w Danii (7,6 proc.), Szwajcarii (7,1 proc.), Austrii (6,5 proc.), Szwecji (6,0 proc.), Niemczech (4,4 proc.) oraz Luksemburgu (3,4 proc.).

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9380

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 551164

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.