Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

80 proc. konsumentów robi zakupy w niedzielę

Autor: pr, dlahandlu.pl 16 września 2016 09:17

80 proc. klientów robi zakupy w niedzielę. Najczęściej wybierają się wówczas do sklepu po produkty spożywcze i ubrania – wynika z raportu Ceneo.

Z badania przeprowadzonego na próbie 3,5 tys. osób przez internetowy serwis Ceneo wynika, że zakupów w niedzielę nie robi (ani w internecie, ani drogą tradycyjną) jedynie 20 proc. Polaków.

- Wynik potwierdził większość dotychczasowych sondaży: zakupy w niedzielę – często lub od czasu do czasu robi średnio 80% polskich klientów. I nie ma tu większego znaczenia płeć (kobiety – ok. 81%, mężczyźni – ok 77%) czy miejsce zamieszkania (duże miasto – 83%, mniejsze miasto i wieś – ok. 78%) – mówi Marcin Łachajczyk, dyrektor zarządzający Ceneo.pl

 

Najpopularniejszy powód jest prozaiczny – w tygodniu nie ma na nie czasu (tak zeznało 43% badanych). W niedzielę za to jest go więcej, co 41% kupującym pozwala spokojnie spacerować od sklepu do sklepu, przyglądać się ofertom, mierzyć, sprawdzać, próbować, zastanawiać się… Co dziesiąty niedzielny klient wybiera się do sklepów w porannych godzinach, aby uniknąć tłoku i kolejek. Dla 8% niedzielny wypad do galerii handlowej to forma rozrywki i sposób na spędzenie wolnego czasu: zakupy, lunch i kawa, a często za zakończenie – kino. Z kolei dla co trzeciego klienta dzień nie ma znaczenia – wybiera się do sklepu, wtedy gdy musi coś kupić.

Jakie sklepy odwiedzamy w niedzielę? Przede wszystkim spożywcze. Często lub w miarę regularnie domowa spiżarnia uzupełniana jest w niedzielę przez niemal 70% badanych. To ci, którzy pytani o powód niedzielnych zakupów wskazują przede wszystkim brak czasu w tygodniu. Drugie miejsce na podium najczęściej odwiedzanych w niedzielę sklepów zdecydowanie należy do tych z ubraniami, butami, biżuteria i akcesoriami – często lub bardzo często odwiedza je ponad połowa badanych (51%).

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,99

  • Śr

    2,98

  • Min

    2,39

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9590

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.