97 proc. powierzchni handlowej w Łodzi dostarczają tradycyjne centra handlowe

Autor: pr, www.dlahandlu.pl 27 sierpnia 2014 09:38

Rynek handlowy aglomeracji łódzkiej to ponad 500 tys. mkw. GLA, na który składa się 14 centów handlowych. Nasycenie powierzchnią handlową wynosi obecnie 510 mkw. GLA na 1 tys. mieszkańców, co plasuje Łódź w gronie najmniej nasyconych aglomeracji, tuż za Górnym Śląskiem i Szczecinem. Współczynnik pustostanów wynosi 1,7 proc. – czytamy w publikacji firmy Colliers International „Centra handlowe w Łodzi I poł. 2014″.

97 proc. powierzchni handlowej w Łodzi dostarczają tradycyjne centra handlowe. To tu zlokalizowane są aż dwa z listy największych centrów w Polsce - Manufaktura i Port Łódź. W mieście dominują obiekty duże i bardzo duże, które łącznie stanowią aż 75 proc. zasobów. - mówi Katarzyna Michnikowska, starszy analityk w Dziale Doradztwa i Badań Rynku w Colliers International.

W centrach handlowych w Łodzi działa blisko 1200 sklepów. Najliczniejszą grupę najemców stanowią sklepy z sektora mody (27 proc.) oraz usług (16 proc.). Dobrze reprezentowane są buty i odzież skórzana (9 proc.) oraz gastronomia (9 proc.). Zdrowie i uroda stanowią 7 proc. Największą ilość sklepów w centrach handlowych posiada sieć salonów prasowych Inmedio oraz operatorzy GSM. Wśród najemców centrów handlowych w Łodzi często spotkamy także takie sieci, jak: Reserved, Carry, CCC, Deichmann oraz Apart.

W chwili obecnej w budowie pozostają dwa obiekty - centrum handlowe Sukcesja o powierzchni 46 300 mkw. GLA, którego otwarcie planowane jest wiosną 2015 roku oraz centrum wygodnych zakupów Vis à Vis (5 600 mkw. GLA). W planach inwestycyjnych znajdują się kolejne obiekty handlowe oraz rozbudowy i modernizacje istniejących zasobów, jednak ich realizacja nastąpi najprawdopodobniej dopiero po roku 2016.

Pierwszym pełnowymiarowym centrum handlowym na łódzkim rynku była oddana do użytku w 2002 roku Galeria Łódzka. W latach 90-tych powstała większość centrów handlowych z ofertą w postaci hipermarketu, któremu towarzyszyły punkty handlowe i usługowe. Dopiero po 2002 roku pojawiły się obiekty o bardziej zróżnicowanej ofercie handlowo-rozrywkowej, w tym Manufaktura (otwarta w 2006 roku). W roku 2012 oddano do użytku pierwsze centrum wyprzedażowe w regionie - Ptak Outlet w Rzgowie.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    8,49

  • Śr

    6,03

  • Min

    4,44

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8783

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 584697

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.