A.Blikle stawia na franczyzę

www.portalspozywczy.pl 16 lipca 2013 16:32

Firma A.Blikle chce w Warszawie otwierać własne placówki w bardzo dobrych lokalizacjach i szacuje, że rocznie będzie otwierać 4-6 lokali. Natomiast poza rynkiem warszawskim sieć kawiarni będzie rozwijać się poprzez franczyzę - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Mark Forkun, prezes firmy.

W Warszawie będziemy stopniowo otwierać własne placówki. Zamierzamy wybierać lokalizacje w centrach handlowych, w miejscach, gdzie jest duży ruch i duży potencjał. Będą to lokalizacje premium. W skali roku możemy otwierać najwyżej 4-6 placówek na terenie warszawskim - mówi Mark Forkun. Obecnie firma ma 18 placówek własnych.
A.Blikle zakłada, że główny rozwój będzie ukierunkowany na otwieranie lokali poza Warszawą. - Będą one prowadzone przez franczyzobiorców, agentów i partnerów, którzy będą chcieli zaangażować swoje własne zasoby. Mamy bardzo interesującą ofertę dla małych i dużych inwestorów - podkreśla prezes firmy.
Jak podkreśla, firma chce mieć wpływ na działalność tych placówek na każdym etapie. - Jednak nie tyle będziemy ich kontrolować, co raczej oprzemy się na partnerstwie, na zasadach i metodach zarzadzania lean management, które wywodzą się z koncernu Toyota - zastrzega.
Zwraca uwagę, że obecnie popularny jest twardy sposób współpracy z franczyzobiorcami, który stosowała do tej pory także A.Blikle, polegający na tym, że pomiędzy firmą, która wyprodukuje i jest właścicielem marki a firmą, która ma placówki jest bardzo prosta współpraca - kupujemy, wystawiamy faktury, zamykamy transakcję. Zdaniem Marka Forkuna, ten model nie sprawdza się w dzisiejszych czasach. -Wzajemna współpraca musi być bardzo bliska. My to rozumiemy i w tym kierunku idziemy - tłumaczy.
W przypadku otwierania cukiernio-kawiarni franczyzowych, jedną z podstawowych zasad, które firma A.Blikle zamierza stosować polega na tym, że obie strony wygrywają, nie ma przegranych.
- Ta zasada jest prosta - będziemy starali się znaleźć właściwych partnerów, z którymi będziemy mogli znaleźć wspólny język i wspólne wartości, następnie razem z nimi będziemy opracowywać temat lokalizacji, ludzi, szkoleń i kiedy zobaczymy, że naszemu partnerowi dobrze się powodzi, to także my osiągniemy sukces. Jednak w pierwszej kolejności naszym priorytetem jest sukces naszego partnera - jeśli będzie on miał właściwą placówkę, we właściwym miejscu i będzie ona wyposażona optymalnie, to my także automatycznie wygramy - mówi Mark Forkun.
Ponadto, współpraca z partnerami ma wyglądać tak, że osoby zatrudnione w placówkach franczyzowych muszą mieć poczucie, że pracują dla firmy Blikle, że są częścią tej sieci. - Identyfikacja z firmą musi być taka sama w Warszawie, jak i w całej Polsce, gdzie będą powstawać nasze lokale. Dlatego jednym z fundamentalnych programów, które wprowadziłem do sieci to program szkoleń "Akademia Blikle". Ma on stworzyć kompetencje, zaangażowanie i wartości pracowników w całej Polsce - dodaje.
Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    17,70

  • Śr

    11,37

  • Min

    9,59

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9434

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 584697

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.