ABR SESTA: Dyskonty jeszcze bardziej stawiają na non-food

Autor: ABR SESTA 26 października 2012 09:36

ABR SESTA: Dyskonty jeszcze bardziej stawiają na non-food

ABR SESTA po raz kolejny dokonała analizy powierzchni gazetek pod względem promowanych kategorii. 152 badane sieci wydały w pierwszych trzech kwartałach prawie 7 tys. gazetek ( w tym 4 tys. gazetek do benchmarku).

W dalszym ciągu w gazetkach króluje FMCG, które zajęło w sumie 58 proc. powierzchni wszystkich badanych gazetek. Na pierwszym miejscu uplasowały się drogerie z 94% udziałem, zaraz za nimi znalazły się duże sklepy spożywcze, których udział w odniesieniu do adekwatnego okresu 2011 wzrósł o 8 p.p. Niezmiennie najmniej miejsca na FMCG poświęcają dyskonty (kolejny spadek z 42 proc. do 35 proc.).

Non-food stanowił 26 proc. powierzchni wszystkich gazetek, największy udział miał w dyskontach (56 proc.). Co ciekawe wszystkie dyskonty odnotowały w tym roku wzrost kategorii non-food kosztem FMCG. Rekordzistą jest Aldi, w którym przyrost w stosunku do ubiegłego roku wyniósł aż 24 p.p (do poziomu 57 proc.) . Aldi poświęcił zaledwie 1 proc. powierzchni produktom świeżym ( w zeszłym roku było to 14%).

W hipermarketach godny uwagi jest wzrost kategorii FMCG kosztem non-food w Tesco, oraz bardzo równomierny podział w Auchan - po 40 proc. powierzchni na FMCG i non-food, oraz najwięcej na produkty elektro (14 proc.). Kaufland zwiększył udział kategorii świeżych - osiągnął największy 20 proc. udział.

Udział marki własnej w hipermarektach utrzymuje się na równym poziomie 8 proc. powierzchni. (najwyższych był w Tesco 11 proc.). Największym wzrostem mógł pochwalić się Carrefour (z 3 proc. do 6 proc.), znaczący spadek odnotował Kaufland (z 15% do 10%).

Supermarkety oddały swoją powierzchnie kategoriom FMCG, wyjątek stanowią delikatesy Frac - 50 proc. powierzchni zajęły produkty świeże.

Spadek kategorii Non-food na rzecz FMCG miał miejsce w Makro ( wzrost FMCG o 10 p.p.), Selgros natomiast stawiał na Elektro i Non-food.

Artykuł został przygotowany dla portalu dlahandlu.pl na podstawie gazetek do benchmarku w okresie 01.01.2012 - 30.09.2012.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6894
Ilość aktualnych ofert: 543679
Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.