ABR Sesta: Dyskonty promują w gazetkach głównie produkty non-food i markę własną

Autor: dlahandlu.pl 21 września 2015 11:53

ABR Sesta: Dyskonty promują w gazetkach głównie produkty non-food i markę własną fot. ABR Sesta

Jak wynika z monitoringu gazetek handlowych przeprowadzonego przez ABR Sesta porównując I półrocze 2014 do I półrocza 2015 widać, że dyskonty zmniejszyły liczbę gazetek  wydawanych w miesiącu, ale zwiększyły ich objętość. Liczba edycji spadła średnio z 7,3 do 6,9/miesiąc, zaś liczba stron średnio wzrosła z 15,5 do 16,3.

W I półroczu 2015 roku  5 monitorowanych sieci opublikowało 208 gazetek handlowych, z czego Biedronka 70, Netto 50, Lidl 46, Aldi 26, a zlikwidowany Dyskont Czerwona Torebka 16.

Produkty szybkozbywalne (FMCG) zajmują 95 % gazetki w Drogeriach, ale tylko 42 % w Dyskontach,
gdzie dominują produkty z ofert specjalnych, przede wszystkim odzież, obuwie, tekstylia domowe, zabawki. Oferta produktów świeżych z obsługą zajmuje jedynie 5 proc. gazetek, zaś oferta non-food aż 53 proc., wliczając w to ofertę RTV/AGD. Najbardziej z dyskontów ofertę non food promuje Aldi i Lidl ( odpowiednio 60 oraz 56 proc. powierzchni ich gazetek). Najmniej zaś Biedronka (33 proc. powierzchni gazetek). 


Wszystkie kanały poza Dyskontami przeznaczają mniej niż 10 % powierzchni na promowanie oferty
marek innych niż narodowe. Dyskonty zaś 38,5 proc. i jest to wzrost względem I poł. 2014 roku o 7 p.p. (31,7 proc.). Większość (67,3 proc.) produktów promowanych w Lidlu, jest wyprodukowana dla tej sieci, a asortyment markowy jest raczej uzupełnieniem oferty. Netto przypomina bardziej supermarkety i hipermarkety a ilość promowanej marki własnej obejmuje jedynie 9,7 proc. powierzchni reklamowej. Biedronka na markę własną przeznacza 22,4 proc. reklamowej powierzchni w gazetkach.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9084

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 584697

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.