ABR Sesta: Polscy konsumenci nie chcą kupować wyłącznie polskich owoców i warzyw

www.portalspozywczy.pl 30 stycznia 2017 11:09

- Warzywa i owoce są promowane w sieciach handlowy w sposób ciągły. W zależności od gatunku oraz sezonowości, dany artykuł pojawia się w gazetkach w ciągu całego roku lub tylko w wybranych okresach. Pochodzenie owoców i warzyw ma mniejsze znaczenie i w zasadzie nie ma wpływu na częstotliwość promocji - mówi serwisowi www.portalspozywczy.pl Marcin Dobek, wiceprezes ABR Sesta.

- Jest kilka sieci, które bardziej komunikują polskie pochodzenie produktów, możemy tu mówić nie tylko o podmiotach z polskim kapitałem, ale również z zagranicznym, np. Biedronka czy Kaufland. Sieci w większości korzystają z polskich dostawców warzyw i owoców, które oferują zarówno polskie, jak i zagraniczne produkty. Klienci znają sezonowość (tj. pory dojrzewania) poszczególnych owoców i warzyw, dlatego właśnie wtedy zwiększają swoje zakupy. Nie można jednak powiedzieć, że konsumenci chcą kupować tylko polskie produkty. W mojej ocenie, chcą próbować również innych egzotycznych warzyw i owoców. Nie mówimy tutaj o pomarańczach czy o grejpfrutach, ale np. o borówce amerykańskiej (z RPA, Chile, Hiszpanii), kokosach, gruszkach nashi (z Chin) czy papai. W większości sieci wychodzą na przeciw zainteresowaniu konsumentów, czyli zwiększają liczbę promocji całej kategorii, a więc i również tych bardziej egzotycznych warzyw i owoców - zapewnia Marcin Dobek.

Według danych ABR Sesta w 2015 roku warzywa i owoce były promowane ponad 10 000 razy, w 2016 roku liczba ta wzrosła do ponad 13 000 promocji.

Sieci handlowe częściej promują warzywa niż owoce. W 2015 owoce stanowiły 46 proc. promocji, warzywa 64 proc. Jednak już w 2016 ten odsetek delikatnie się zmienił, owoce stanowiły 48 proc., natomiast warzywa 62 proc. Różnica wynika głównie z szerokości asortymentu kategorii warzyw. Warzywa cechuje również mniejsza sezonowość niż owoce.

Całość na portalspozywczy.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    17,99

  • Śr

    8,60

  • Min

    3,99

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7271

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.