Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Agencje reklamowe naciskają na Unilever w sprawie wydłużonych terminów płatności

Autor: wirtualnemedia.pl 12 marca 2014 11:14

SAR, OFBOR, SMB i ZFPR prowadzą obecnie rozmowy z dwoma firmami - Unilever i Polpharmą, które wydłużyły terminy płatności agencjom do 90 i 120 dni, co jest niezgodne z unijnym i tym samym polskim prawem - podają wirtualnemedia.pl.

Jak mówi w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Paweł Tyszkiewicz, prezes SAR, zarówno przedstawiciele firm jak i reprezentanci środowiska agencyjnego i marketingowego są zgodni, co do konieczności znalezienia na tym polu kompromisu. Firmy proponują terminy dłuższe niż 60 dni, ale ustawa mówi, że jest to niezgodne z prawem. Z firmą Unilever negocjacje na dzień dzisiejszy nie przyniosły spodziewanych rezultatów.

- Odpowiedź Unilever nas nie usatysfakcjonowała, dlatego jesteśmy w trakcie przygotowywania pisma z kancelarii prawnej wyjaśniającego niezgodność praktyk stosowanych przez Unilevr z unijnym, w tym polskim, prawem. Unilever 90-dniowy okres płatności uznaje za pewną biznesową tajemnicę i nie chciał wprost odpowiedzieć na zadane pytanie, jak zmierza rozwiązać ten problem. Mam nadzieję, że nasze twarde stanowisko w tej sprawie z wysłaniem pisma prawnego włącznie, pomoże nam ponownie zasiąść do stołu negocjacyjnego. Na pewno pewnego rodzaju niefrasobliwość Unilevera wiąże się z faktem podejmowania decyzji poza granicami kraju. Choć sprawdziliśmy również jakie standardy obowiązują na innych rynkach europejskich, i faktem jest, że każdy kraj reguluje je we własnym zakresie - stwierdza Tyszkiewicz.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,99

  • Śr

    3,52

  • Min

    2,54

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9324

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 553718

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.