Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Agnieszka Górnicka na FRSiH: Gotowanie to przykład wykorzystania w marketingu ważnej potrzeby

www.portalspozywczy.pl 19 października 2016 17:46

W trakcie debaty: "Handel odpowiada na trendy: patriotyzm zakupowy, zdrowa żywność, convenience" podczas IX Forum Rynku Spożywczego i Handlu, Agnieszka Górnicka, prezes zarządu Inquiry, mówiła - Gotowanie nie jest nowym trendem, bo gotujemy od zawsze, ale udało się przekształcić obowiązek gotowania w przyjemne przeżycie. Jest to przykład marketingowego wykorzystania ważnej potrzeby.

Nie ma jednego wzorca konsumenta, na rynku ściera się kilka trendów, a niektóre z nich są nawet sprzeczne. W kraju, w którym przeważa przekonanie, że karkówka na grill i piwo to żelazny zestaw udanego spotkania, wegetariańskie trendy nie staną się nagle dominujące w handlu - mówiła Agnieszka Górnicka. Jednocześnie handel przyzwyczaił polskich konsumentów, że niskie ceny po prostu są. Powstaje pytanie, jak się wyróżnić, kiedy niska cena jest podstawowym warunkiem powodzenia? Można mimo wszystko zaoferować dodatkową wartość, na przykład zdrowie - niewątpliwie dla Polaków jest to jedna z najważniejszych rzeczy. Może nie zrezygnujemy z dnia na dzień z karkówki, ale zamienimy ją na przykład na grillowaną rybę - tłumaczyła.
- Znaczny odsetek konsumentów zaczął myśleć, co je i dlaczego. Dla marketerów jest to kwestia komunikacji. Obecnie mamy na sumieniu sporo grzechów w tym zakresie, np. wiele firm podszywa się na różne sposoby pod zdrową żywność. Tymczasem konsument jest obecnie coraz bardziej wyedukowany - wyjaśniała Górnicka.
Agnieszka Górnicka odniosła się również do trendu na gotowanie. - Gotowanie nie jest nowym trendem, bo gotujemy od zawsze. Natomiast w pewnym momencie zwrócono uwagę na to, że gotowanie jest dla wielu osób obowiązkiem wepchniętym między pracę zawodową a inne prace domowe. Czynność ta najzwyczajniej przestaje nas cieszyć, np. kiedy gotujemy zupę na następny dzień o 11 w nocy - mówiła.
Dodała, że pierwszą marką, która zareagowała na tę potrzebę, były Winiary. - Sieci podchwyciły ten pomysł nieco później, np. Biedronka wprowadziła przepisy do gazetki i to okazało się sukcesem. Dziś mamy wszystko: programy kulinarne w telewizji, czy Dorotę Wellman reklamującą Lidla. Udało się także przekształcić obowiązek gotowania w przyjemne, inspirujące przeżycie, z którego można czerpać satysfakcję. Jest to przykład marketingowego wykorzystania ważnej potrzeby - mówiła.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    9,49

  • Śr

    6,88

  • Min

    5,78

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9393

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.