Agropaczka.pl: Rynek sprzedaży bezpośredniej produktów lokalnych będzie się rozwijał

Autor: www.dlahandlu.pl 14 kwietnia 2014 13:48

Serwis Agropaczka został uruchomiony w październiku 2013. - Projekt spotyka się uznaniem producentów, są jednak dwie główne przeszkody. Dużym problemem jest niezbyt przychylne polskie prawo, przez co producenci zwyczajnie nie chcą "wychodzić z szarej strefy", a tym samym rozwijać swoich drobnych biznesów. Drugą barierą jest często spotykana sezonowość. Branża lokalnej żywności w okresie zimowym jest mniej aktywna, stąd też mniej dynamiczny rozwój projektu. Wielu spośród zainteresowanych zadeklarowało przystąpienie do projektu na wiosnę 2014 - mówi Tomasz Prażuch z Agropaczki.

- Ideą przewodnią jest pomóc producentom lokalnej żywności w sprzedaży ich produktów. Agropaczka nie jest jednak pośrednikiem a partnerem w promowaniu gospodarstw czy małych rodzinnych firm na lokalnym rynku. Zapewniamy obsługę techniczną (np. stronę internetową) oraz pomoc marketingową  - mówi Tomasz Prażuch.

- Wierzymy, że rynek sprzedaży bezpośredniej produktów lokalnych będzie się w Polsce rozwijał. Na zachodzie funkcjonuje ten model z powodzeniem. Musi się jednak zmienić odrobinę mentalność i przyzwyczajenia konsumentów. Spotkaliśmy się z sytuacjami, gdzie potencjalni klienci zwyczajnie nie wierzyli, że mogą przez internet zamówić 30 wiejskich jaj czy słoik miodu i na następny dzień zostanie im to dostarczone pod drzwi bez dodatkowych opłat. Kiedy jednak sprawdzą dostawcę, następnym razem zamawiają więcej i polecają produkty znajomym. Musi to być jednak świadomy klient, tzn. taki, który chce żywności smacznej, zdrowej i nieskażonej górą chemicznych polepszaczy. Cieszy fakt, że takich ludzi jest coraz więcej. Widać to choćby w sklepach tradycyjnych, kiedy po przeczytaniu etykietki produkt odkładany jest na półkę. Takiej świadomości ludzie dopiero się uczą, dlatego w serwisie został opracowany dział z poradami o tym np. jaki miód spożywać najlepiej - dodaje nasz rozmówca.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    9,98

  • Śr

    8,16

  • Min

    4,95

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8047

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 554491

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.