Aldi i Lidl gonią Wielką Czwórkę na rynku handlu w Wielkiej Brytanii

Autor: dlahandlu.pl, za esmmagazine.com 6 lutego 2018 12:03

Najnowsze dane z rynku Kantar Worldpanel dla rynku brytyjskiego, obejmujące okres 12 tygodni zakończonych 28 stycznia pokazują, że Lidl i Aldi pozostają najszybciej rozwijającymi się detalistami w Wielkiej Brytanii, odnotowując wzrost odpowiednio o 16,3 proc. i 16,2 proc. Jeśli chodzi o udziały w rynku, Aldi jest już na piątej pozycji, a więc zaraz za tzw. Wielką Czwórką, natomiast Lidl szybko zdobywa siódmą pozycję – informuje serwis esmmagazine.com.

Jak wynika z danych Kantar Worldpanel, Aldi posiada obecnie 6,9 proc. udziału w rynku handlu detalicznego w Wielkiej Brytanii, a Lidl szybko zdobywa siódme miejsce z 5,0 proc udziałem. Obecnie siódmy jest Waitrose, który posiada 5,2 proc. udziału w rynku.

- Skupiając się na markach własnych, Lidl odnotował najszybszy wzrost wśród markowych produktów, które wzrosły o 28% i stanowią obecnie 12% całej sprzedaży" - powiedział Fraser McKevitt, szef działu sprzedaży detalicznej i konsumentów w Kantar Worldpanel. .

Przeczytaj także:

Wszyscy brytyjscy detaliści z Wielkiej Czwórki zwiększyli sprzedaż, w tym Tesco o 2,6 proc., osiągając 27,8 proc. udziału w rynku. Sainsbury's odnotował wzrost o 1,5 proc. (posiada 16,2 proc. udziału w rynku), Asda zwiększyła sprzedaż o 2,2 proc. i ma 15,2 proc. udziału w rynku, a Morrisons wzrósł o 2,2 proc. i ma 10,7 proc. udziału.

Warto odnotować, że wszystkie sieci z Wielkiej Czwórki straciły udziały w rynku, licząc rok do roku. Według danych na dzień 29 stycznia 2017 r. Tesco miało 28,1 proc. rynku, Sainsbury's 16,5 proc., Asda 15,6 proc., a Morrisons 10,9 proc.

Z kolei udziały Aldi w brytyjskim rynku wzrosły rok do roku, z 6,2 proc., a Lidla z 4,5 proc.

- Mimo że jego udział w rynku spadł o 0,3 punktu procentowego do 27,8 proc., Tesco nadal pozostaje najszybciej rozwijającą się siecią w Wielkiej Czwórce, ze wzrostem sprzedaży o 2,6 proc.  zauważa Kantar Worldpanel. Mimo, że klienci coraz częściej decydują się na produkty wegańskie, takie jak nowa linia Tesco o nazwie "Wicked Kitchen ", Tesco odnotowało największy wzrost sprzedaży w liniach mleczarskich i spożywczych.

W okresie 12-tygodniowym kończącym się 28 stycznia 2018 r. inflacja cen żywności wyniosła 3,6 proc.  - poinformował Kantar Worldpanel.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7810

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 554491

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.