Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Aldi, Lidl i Morrisons wygrały batalię o klienta w okresie świąt w Wielkiej Brytanii

Autor: dlahandlu.pl 15 stycznia 2018 09:53

Wśród „wielkich wygranych” okresu świątecznego w Wielkiej Brytanii są: Lidl, Aldi i sieć Morrisons – uważają analitycy GlobalData.

Przypomnijmy, że, według GlobalData, największymi „przegranymi” byli: sieć Tesco, Marks&Spancer i Waitrose.

Przeczytaj:

GlobalData: Tesco jednym z największych przegranych okresu świątecznego w Wielkiej Brytanii

Analitycy GlobalData przypominają, że w czwartym kwartale 2017 r. inflacja cen żywności w Wielkiej Brytanii wyniosła 2,8 proc.. Jak tłumaczą, Morrisons jako jedyny z „wielkiej czwórki” na rynku brytyjskim, odnotował w czwartym kwartale wzrost sprzedaży w ujęciu zbliżonym do poziomu inflacji – o 2,8 proc. Morrisons zdołał przyciągnąć klientów, którzy dokonali zakupów w sklepach sieci. Analitycy przypominają, że detalista musiał dokonać inwestycji w ceny, co musiało w końcu nastąpić jako efekt wojny cenowej z dyskontami w latach 2013-2016, jednak taktyka ta najwyraźniej zadziałała i przyniosła efekty w postaci wzrostu sprzedaży.

Sprzedaż przez internet w Morrisons wzrosła o 10 proc., co oznacza, że przewyższyła rynek, a rozszerzenie oferty premium wygenerowało ponad 25-proc. wzrost sprzedaży tych produktów. - Detalista opublikował osiem kwartałów dodatniego wzrostu w ujęciu LfL. Widzimy dalsze możliwości rozwoju dzięki wykorzystaniu pionowo zintegrowanego łańcucha dostaw, a także czerpaniu korzyści z dalszej poprawy działalności. Ciągłe doskonalenie Morrisons jeszcze się nie skończyło – oceniają analitycy GlobalData.

Ich zdaniem, zgodnie z przewidywaniami, wyniki dyskontów znacznie przewyższyły rynek.

- Silny wzrost sprzedaży Aldi o 15 proc. został wsparty rozszerzeniem asortymentu premium, co było wspólnym tematem na rynku w te święta Bożego Narodzenia, szczególnie w segmencie alkoholi wysokiej jakości. Chociaż zysk operacyjny spadł o 9 proc. w 2017 r., a dalsze podwyżki płac spowodują erozję marż, nadal można zaobserwować wzrost dzięki rozwojowi sieci sklepów oraz wzrostom sprzedaży LfL. Konsumenci wciąż w szybkim tempie przechodzą do sieci Aldi i nie spodziewamy się, aby pod tym względem nastąpiło spowolnienie w 2018 roku – oceniają analitycy.

Podobnie jak w przypadku Aldi, Lidl osiągnął 16-proc. wzrost sprzedaży dzięki świątecznemu zapotrzebowaniu na produkty premium. Według oceny GlobalData, sprzedaż Lidla była zdecydowanie pozytywna, przy czym wzrost sprzedaży dzięki nowej powierzchni wyniósł 6,6 proc., co dało w okresie świątecznym wzrost o 9,4 proc. w skali LfL.

- Nowa powierzchnia nadal rośnie w szybszym tempie w przypadku Lidla niż w przypadku Aldi, a koncentracja na utrzymaniu wysokich wartości sprzedaży po świętach Bożego Narodzenia musi zostać utrzymana. Nadal można spodziewać się wzrostu sprzedaży Lidla w 2018 r., zwłaszcza w zakresie inwestycji w kategorie wysoko rosnące, takie jak produkty premium, „free-from” i czy „food-on-the-go” – czytamy w raporcie GlobalData.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9731

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.