Aldi ma pomysł jak odróżnić się od Biedronki i Lidla

Autor: dlahandlu.pl, PB 11 września 2019 20:49

Aldi ma pomysł jak odróżnić się od Biedronki i Lidla fot. Shutterstock

W porównaniu z niemal 3.000 sklepów Biedronki i ponad 670 placówkami Lidla, sieć Aldi licząca 133 sklepów wygląda skromnie. Jednak niemiecki dyskont nie odpuszcza, konsekwentnie rozwija się na naszym rynku, a nawet ma pomysły, jak konkurować z najsilniejszymi graczami.

- Pod względem finansowym Aldi od dwóch lat jest na dość wyraźnym minusie. Jednak sieć cały czas rozwija się i inwestuje. Wprowadzono nowy koncept wystroju. Sklepy mają bardzo czytelny układ, szerokie alejki, wyraźne oznakowania. Sieć stara się zarządzać doświadczeniem zakupowym klienta - dodaje.

Jego zdaniem, nie można oceniać, że Aldi radzi sobie w Polsce gorzej niż na innych rynkach, tylko dlatego, ze otwiera u nas niewiele sklepów.

- Aldi jest najmłodszym graczem wśród obecnych w Polsce sieci dyskontowych. Kiedy wchodził na polski rynek Biedronka miała już ponad 1200 sklepów, a Lidl ponad 350. W latach 2015-2016 sieć rosła w tempie 12 proc. rocznie, a w ostatnich dwóch latach jest to wzrost o 6 proc. rocznie. Dla porównania, średnie tempo wzrostu liczby sklepów Biedronki czy Netto w tym czasie to 3 proc. rocznie, a Lidla 5 proc. Wydaje się, że nie ma nic niepokojącego w tempie rozwoju sieci Aldi w Polsce. Jest ona po prostu na wcześniejszym etapie niż konkurenci. Z tego powodu musi jednak silniej zawalczyć o miejsce na rynku – mówi Maciej Bartmiński.

- Myślę, że wzrost sprzedaży o 20 proc. w latach 2017 i 2018 to świetny wynik – wtóruje Maciej Kraus. - Być może Aldi przespało moment wejścia do Polski i nie ma szans dogonić Biedronki. Ale wątpię, żeby to było celem firmy w Polsce – dodaje.

Co więc nim jest? Firma nie zdradza swojej strategii, jednak obserwując jej posunięcia można wnioskować, że z całą pewnością nie odpuszcza polskiego rynku i nie składa broni w walce konkurencyjnej w segmencie dyskontowym.

Wyróżnij się lub zgiń

Maciej Bartmiński ocenia, że mino zmiany konceptu na ANIKo, Aldi to nadal typowy sklep dyskontowy, z dość wąskim asortymentem i niskimi cenami. Naturalnymi konkurentami są dla niego Lidl i Netto. W mniejszym stopniu Biedronka, która ma szerszą ofertę i od dłuższego czasu pozycjonuje się nie jako dyskont, ale sklep z sąsiedztwa, bliski i swojski.


  • Robert 2019-09-14 11:50:29

    Porządek jest, ale produkt nie dopasowany do polskiego rynku. Aldi to większa Żabka, tyle że krócej otwarta :) Chłopcy przespali swój moment i nic juz nie pomoże.

  • Majgm 2019-09-13 08:47:39

    Porządek porządkiem,ale ceny robią swoje,w Aldi jest drożej niż w biedronce czy Lidlu albo netto więc ludzie wybierają tańsze sklepy

  • Mikey 2019-09-12 17:17:01

    Bylem w nowym Aldim w Starej Iwicznej, czyli de facto w podwarszawskim Piasecznie. Porzadek jest, sklep fajny, towary nieco lepsze niz u konkurencji, ale tlok niewielki. Otworzyli sie w okolicy gdzie w promieniu niespelna kilometra maja Lidla, Netto, dwie Biedronki (w tym jedna taka lepsza, zabdana) i Kauflanda. Jak liczyc cale Piaseczno to konkurencja jest jeszcze wieksza, dodatkowo ze dosc zamozna okoloca to sklepy sa raczej zadbane, wiec wystrojem i czystoscia Aldi az tak nie wygra. Ciekawe czy sie utrzyma. Jak narazie poleglo rok temu Tesco w Piasecznie, ale to byl brud i syf tuz obok nowego Netto, wiec nie mialo racji bytu. Ale jak na jedyne otwarcie poki co w tym roku wybralu sobie naprawde trudna lokalizacje...

ZOBACZ WSZYSTKIE (4)

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 843

GORĄCE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 404097

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.