Aldi ma pomysł jak odróżnić się od Biedronki i Lidla

Autor: dlahandlu.pl, PB 11 września 2019 20:49

Aldi ma pomysł jak odróżnić się od Biedronki i Lidla fot. Shutterstock

W porównaniu z niemal 3.000 sklepów Biedronki i ponad 670 placówkami Lidla, sieć Aldi licząca 133 sklepów wygląda skromnie. Jednak niemiecki dyskont nie odpuszcza, konsekwentnie rozwija się na naszym rynku, a nawet ma pomysły, jak konkurować z najsilniejszymi graczami.

- W dodatku Biedronka niezwykle silnie rozwinęła asortyment niespożywczy, głównie  kosmetyki. Jedna z ostatnich promocji w Biedronce dotyczy ponad 1000 samych produktów kosmetycznych. W sklepach pojawiły się regały opisane jako Makijaż, Pielęgnacja twarzy, Pielęgnacja ciała, Pielęgnacja włosów, jamy ustnej czy Higiena intymna. To takie mini-światy dla klienta kupującego te kategorie. Pod tym względem Aldi jest jeszcze w innej epoce – mówi prezes Market Side.

Maciej Kraus chwali Aldi za umiejętność wyróżnienia się na tle tak silnej konkurencji.

- Powiedzieć, ze rynek dyskontów w Polsce jest bardzo konkurencyjny, to nic nie powiedzieć. Z drugiej strony jak mawiał klasyk – wyróżnij się, albo zgiń – mówi partner w Movens Advisory. - Aldi zainwestuje ponad 1mld EUR w Europie w rozwój nowego wystroju ANIKo (Aldi Nord Instore Konzpet). ANIKo ma pomóc klientom w bardziej intuicyjnych zakupach. Motywem przewodnim formatu jest świeżość i prostota komunikacji, Myślę, że to może być bardzo ciekawa propozycja dla wielu klientów. Głównym zarzutem kierowanym pod adresem dyskontów jest bałagan i ogólny chaos w sklepie - dodaje. Dobrym pomysłem jest także strategia asortymentowa sieci. - Aldi wyróżnia się jedną z najbardziej bogatych ofert pieczywa oraz owoców i warzyw wśród dyskontów. Klienci mogą wybierać aż z 35 rodzajów pieczywa czy ponad 100 rodzajów owoców i warzyw każdego tygodnia – ocenia ekspert.

Maciej Kraus zauważa, że do tej pory Aldi kojarzyło się w Polsce raczej z produktami tanimi niż wysokiej jakości, a konkurenci (Biedronka, Lidl) ewidentnie zmierzają w kierunku wyższej jakości. - Aldi nie chce, tak jak np. Dino, wypełnić luki po liderach. Raczej chce pójść w podobnym kierunku, co liderzy. I to widać patrząc na zmianę wystroju sklepów, czy nową komunikację. Ciekawą zmianą jest nowa strategia komunikacji sieci. Nowe hasło „Raz Aldi, zawsze Aldi”, definiujące Aldi jako „sklep ulubionych produktów”. Okazuje się, że coraz częściej to właśnie ulubiony produkt decyduje o wyborze sklepu na codzienne zakupy. Myślę, że to korzystna zmiana ze starego hasła „Wysoka jakość w dobrej cenie”- które tak naprawdę nic oryginalnego nie mówi o sieci i mogłoby być sloganem każdej sieci w każdym kraju – tłumaczy partner w Movens Advisory.


  • Nick 2019-09-17 23:24:35

    Byłem w Aldi w Piasecznie. I było to spore zaskoczenie. Mój pierwszy kontakt z marką i bardzo na plus. Taki mniejszy Lidl i jak napisał @Mikey, luźniej. Mi się podobało. Nie licząc gigantów okolicy - Auchan i Selgrosa - gdybym miał zrobić ranking, byłby Lid, Aldi, Kaufland, (nowa) Biedronka i na końcu Netto. Sklep, którego nie rozumiem. Zrobiłem dwa podejścia, trzeciego nie będzie.

  • Robert 2019-09-14 11:50:29

    Porządek jest, ale produkt nie dopasowany do polskiego rynku. Aldi to większa Żabka, tyle że krócej otwarta :) Chłopcy przespali swój moment i nic juz nie pomoże.

  • Majgm 2019-09-13 08:47:39

    Porządek porządkiem,ale ceny robią swoje,w Aldi jest drożej niż w biedronce czy Lidlu albo netto więc ludzie wybierają tańsze sklepy

ZOBACZ WSZYSTKIE (5)

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    15,98

  • Śr

    8,60

  • Min

    4,99

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7636
Ilość aktualnych ofert: 475229

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.