Aldi ma pomysł jak odróżnić się od Biedronki i Lidla

Autor: dlahandlu.pl, PB 11 września 2019 20:49

Aldi ma pomysł jak odróżnić się od Biedronki i Lidla fot. Shutterstock

W porównaniu z niemal 3.000 sklepów Biedronki i ponad 670 placówkami Lidla, sieć Aldi licząca 133 sklepów wygląda skromnie. Jednak niemiecki dyskont nie odpuszcza, konsekwentnie rozwija się na naszym rynku, a nawet ma pomysły, jak konkurować z najsilniejszymi graczami.

Podobnie jak konkurenci, Aldi poszerza asortyment o produkty kojarzone z półką premium, np. BIO. Aktualnie w asortymencie całej Grupy Przedsiębiorstw ALDI Nord znajdują się 1 024 produkty z unijnym logo produkcji ekologicznej – co oznacza wzrost o 28%. Znacząco wzrosła również oferta produktów z certyfikatem Fairtrade. W 2018 roku ALDI posiadało w swoim asortymencie 90 produktów z certyfikatem Fairtrade, co dało sieci 23-procentowy wzrost w stosunku do poprzedniego roku. Celem ALDI jest dalsze poszerzanie oferty artykułów z certyfikatem Fairtrade we wszystkich krajach.

W Aldi Polska w całym roku 2018 klienci mogli wybierać spośród ponad 100 artykułów BIO, z których aż 45 zagościło w stałym asortymencie sieci. Ich obecność konsekwentnie rozwijana jest w sklepach sieci także w roku 2019 – liczba oferowanych artykułów BIO tylko w pierwszej połowie tego roku pobiła całościowy ubiegłoroczny wynik o ponad 10%.

Mimo to, Aldi konsekwentnie trzyma się formatu dyskontowego. - Nie sadzę, aby to miało się zmienić, o ile format dyskontowy nie zostanie wyparty przez jakieś inne rozwiązanie – podsumowuje prezes Market Side.

Rynek nie jest z gumy

Oczywiście, żadna sieć nie będzie rozwijać się na danym rynku w nieskończoność. Bo każdy rynek ma swój limit. - Myślę, że głównym ograniczeniem dla rozwoju Aldi jest wielkość rynku dyskontów w Polsce. Dziś mamy ponad 4000 placówek tego formatu i szacuje się, że jest miejsce na jeszcze 1000. Więc trwa walka o ostatnie lokalizacje. Biedronka chce otworzyć w tym roku ponad 100 lokalizacji. Aldi pewnie maksymalnie 30 – przewiduje Maciej Kraus.

Zdaniem Macieja Bartmińskiego, o ile nie nastąpi zmiana strategii rozwoju, sieć będzie się rozwijać w podobnym tempie co obecnie. - W ostatnich latach jest to średni wzrost o 10 sklepów rocznie. Barierą w ekspansji jest silne nasycenie formatem dyskontowym oraz dostępność atrakcyjnych lokalizacji. Jednak Aldi może być nastawione na wieloletni, powolny i organiczny wzrost. Aż do osiągnięcia liczby sklepów zapewniającej ogólnopolski zasięg i odpowiednio wysoki udział w rynku – podsumowuje ekspert Market Side.

Podobał się artykuł? Podziel się!

  • Nick 2019-09-17 23:24:35

    Byłem w Aldi w Piasecznie. I było to spore zaskoczenie. Mój pierwszy kontakt z marką i bardzo na plus. Taki mniejszy Lidl i jak napisał @Mikey, luźniej. Mi się podobało. Nie licząc gigantów okolicy - Auchan i Selgrosa - gdybym miał zrobić ranking, byłby Lid, Aldi, Kaufland, (nowa) Biedronka i na końcu Netto. Sklep, którego nie rozumiem. Zrobiłem dwa podejścia, trzeciego nie będzie.

  • Robert 2019-09-14 11:50:29

    Porządek jest, ale produkt nie dopasowany do polskiego rynku. Aldi to większa Żabka, tyle że krócej otwarta :) Chłopcy przespali swój moment i nic juz nie pomoże.

  • Majgm 2019-09-13 08:47:39

    Porządek porządkiem,ale ceny robią swoje,w Aldi jest drożej niż w biedronce czy Lidlu albo netto więc ludzie wybierają tańsze sklepy

ZOBACZ WSZYSTKIE (5)

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    2,39

  • Śr

    1,62

  • Min

    1,19

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 818
Ilość aktualnych ofert: 431880

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.