Aldi wprowadza markę własną FAIR

Autor: dlahandlu.pl 9 maja 2018 10:47

Sieć Aldi w Polsce wspiera ideę sprawiedliwego handlu. Spółka patronuje majowej akcji World Fairtrade Challenge oraz wprowadza markę własną FAIR.

W dniach 11-13 maja po raz trzeci odbędzie się World Fairtrade Challenge – międzynarodowa akcja solidarności z rolnikami i pracownikami z krajów rozwijających się. Poprzednie edycje akcji zgromadziły ponad 4 miliony konsumentów z 43 krajów świata, którzy manifestowali swoje poparcie dla Sprawiedliwego Handlu. World Fairtrade Challenge wpisuje się w obchody Światowego Dnia Sprawiedliwego Handlu, który przypada w drugą sobotę maja.

- Fairtrade jest jedną z wiodących marek etycznych na świecie, dlatego jej standardy uwzględniamy w międzynarodowych politykach zakupowych kawy, herbaty i kakao. Celem lepszej identyfikacji produktów z certyfikatem Fairtrade wprowadziliśmy w ALDI markę własną o nazwie FAIR. Klienci ALDI wśród oferowanych produktów Fairtrade znajdą kawę, herbatę, słodycze oraz miód, a akcyjnie także tekstylia domowe czy odzież. Dzięki premii Fairtrade rolnicy w krajach rozwijających się mogą inwestować w swoje lokalne projekty, takie jak edukacja dzieci, szkolenia pracowników, czy też wyposażanie szpitali. – komentuje Justyna Radwańska, specjalista ds. Odpowiedzialności Przedsiębiorstwa ALDI.

Jeszcze kilka lat temu produkty z certyfikatem Fairtrade można było kupić głównie w sklepach specjalistycznych. Dzisiaj bez większego problemu znajdziemy je również na półkach większości sieci handlowych. Większa dostępność przekłada się na wzrost sprzedaży certyfikowanych produktów, a co za tym idzie – na poprawę sytuacji rolników i pracowników najemnych z ponad 70 krajów globalnego Południa.

– Wartość sprzedaży produktów Fairtrade w 2017 roku przekroczyła w Polsce 46 milionów złotych, co stanowi wzrost o około 13 milionów w stosunku do ubiegłego roku –podkreśla Tomasz Makowski, Key Account Manager Fairtrade Polska. – Jako organizacja marketingowa Fairtrade współpracujemy z różnymi podmiotami, od niewielkich sklepów stacjonarnych i internetowych po największe sieci handlowe, które coraz chętniej wykorzystują możliwości oferowane przez system Fairtrade do tworzenia stabilnych łańcuchów dostaw zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju - dodaje.

Wybierając produkty Fairtrade konsumenci mają realny wpływ na poprawę losu drobnych producentów.

Obecnie w systemie Fairtrade działa ponad 1,6 miliona rolników i pracowników w krajach Ameryki Łacińskiej, Karaibów, Afryki, Azji i Oceanii, produkujących również herbatę, kakao, cukier trzcinowy, owoce tropikalne, kwiaty czy bawełnę, a nawet piłki sportowe.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    1,79

  • Śr

    0,87

  • Min

    0,64

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7557
Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.