ALDI z nową polityką klimatyczną. Jeszcze więcej proekologicznych rozwiązań w sklepach

Sieć sklepów ALDI w Polsce wdraża nową politykę klimatyczną. Grupa Przedsiębiorstw ALDI Nord zapowiada obniżenie emisji gazów cieplarnianych do 2021 roku o 40 proc. w stosunku do 2015 roku oraz zwiększenie pozyskiwania prądu z odnawialnych źródeł we wszystkich krajach, w których prowadzi działalność. Między innymi w krajach, które już dziś wyznaczają trendy w zakresie ekologii: Niemczech, Francji, Danii czy Portugalii.
- W dobie globalnych zagrożeń ekologicznych, ochrona klimatu jest jednym z filarów budowanej od lat strategii zrównoważonego rozwoju firmy. Już dziś w każdym nowym sklepie ALDI w Polsce stawiamy na ekologiczne oświetlenie LED, przyczyniające się do zmniejszania emisji CO2 do 50% w porównaniu z wcześniejszą technologią. Już w 70% naszych sklepów w Polsce stosujemy to rozwiązanie. Ponadto dzięki przeszkolonym witrynom sklepowym, ograniczamy ilość światła sztucznego w naszych placówkach, tym samym oszczędzając energię – komentuje Hubert Iwanowski, zastępca dyrektora zakupów ds. jakości i CR ALDI Polska.
Punktem wyjścia nowej Polityki Klimatycznej jest bilans klimatyczny przygotowany według standardu Greenhouse Gas Protocol (w skrócie GHG), wskazujący miejsca powstawania emisji gazów cieplarnianych. W niemal 60% emisja ta wynika ze zużycia energii w sklepach, w 17% z chłodzenia produktów spożywczych, 13% z logistyki, a 9% to udział emisji CO2 powstałej w centrach logistycznych.
W 2015 roku, stanowiącym punkt odniesienia, emisja gazów cieplarnianych wynosiła dla całej Grupy Przedsiębiorstw 637 tysięcy ton CO2. Na tę liczbę w 52% składa się zużycie prądu, w 19% ubytek w czynnikach chłodniczych i 13% zużycie gazu. Zgodnie z przyjętym celem firma obniży globalnie emisję gazów cieplarnianych o niemal 255 tysięcy ton do 2021 roku. Odpowiedzią ALDI są odnawialne źródła energii oraz innowacyjne rozwiązania technologiczne zarówno w sklepach, chłodnictwie, logistyce czy centrach logistycznych. ALDI wdrażać będzie m.in. zastosowanie ekologicznych czynników chłodniczych, zarządzanie energią w sklepach czy centrach logistycznych za pomocą czujników ruchu czy zastosowanie alternatywnych paliw w logistyce.
- Dużą inspirację dla działań w Polsce stanowią rozwiązania ekologiczne z sukcesem przyjmowane w innych krajach Grupy Przedsiębiorstw ALDI Nord. Są to instalacje fotowoltaniczne w sklepach we Francji i Portugalii, cyfrowy system do monitorowania ubytków czynników chłodniczych w Hiszpanii czy innowacyjny projekt zaopatrywania sklepów w zimno i ciepło w Niemczech „ESyCool Green”. Dostosowujemy je do lokalnych możliwości i zasobów, tak aby do 2021 roku cała Grupa Przedsiębiorstw zrealizowała przyjęty cel zgodnie z polityką klimatyczną – dodaje Hubert Iwanowski.


Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
WYBRANE DLA CIEBIE
-
Lidl na Wyspach wprowadza wózki sklepowe dla dzieci
-
Coca-Cola startuje z muzyczną loterią
-
NSA rozstrzygnie o zakazie nocnej sprzedaży alkoholu w Krakowie
- 09:08 75% pracowników z Ukrainy chce nadal pracować w Polsce
- 09:03 Piotr i Paweł planuje nowy wystój w sklepach. Skąd pieniądze?
- 08:43 Wędliny suszone ZMB Białystok
- Śr 20:02 Ruszyła budowa Galerii Chełm. Lidl wśród najemców
- Śr 20:02 Raport Opineo.pl i Nielsen: Motorem sprzedaży w internecie są tzw. connected...
- Śr 20:02 Zatory płatnicze – zmora handlu i dostawców. Jaki kształt przyjmie regulacja?
- Śr 18:52 TFI Capital Partners chce zyskać jeszcze rok na sprzedaż Piotra i Pawła
- Śr 17:46 Intermarche w Morągu zlikwidowane
-
Sierpień'80: Ukraińcy też nie chcą pracować w Biedronce
-
Stokrotka powalczy z Dino o portfele Polaków
-
Poznaj pięć konceptów sklepów Lidl (galeria zdjęć)
-
Upływa rok od kiedy Piotr i Paweł ma inwestora finansowego. Jaka jest...
-
500 tys. zł kary dla Almy Market za nieujawnienie ważnych informacji
-
Kierownicy Biedronki mają zakaz ewakuacji po alarmie bombowym? Jest komentarz...
- 1 Upływa rok od kiedy Piotr i Paweł ma inwestora finansowego. Jaka jest...
- 2 Stocznia Gdańska na koszulkach Reserved
- 3 Eurocash: Małe sklepy kupują u producentów drożej, niż w detalu sprzedają...
- 4 Ekspert: Zakaz handlu w niedziele zahamował wzrost rentowności sieci (wywiad)
- 5 Związkowcy z Auchan okupują hipermarket w Łomiankach
- 6 Tesco zwolni setki menadżerów?
Drodzy Użytkownicy!
W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).
Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.
Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).
Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.
Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.
Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.