Alibaba testuje sklep bez kas

Autor: dlahandlu.pl 17 lipca 2017 10:17

Wygląda na to, że supermarket bez kas to kolejne wyzwanie dla handlu, które podejmują czołowi detaliści w tym m.in. Amazon i Albert Heijn (holenderska sieć supermarketów - przyp. red.). Rękawicę podjął też Alibaba, który właśnie wprowadził własną formułę takiego sklepu.

Firma Alibaba otworzyła kawiarnię Tao Café w Hangzhou, gdzie klienci mogą zapłacić za zakupy za pomocą kodu QR zeskanowanego przy wejściu. W momencie opuszczenia sklepu, płatność jest natychmiast dokonana. W kawiarni o powierzchni 200 mkw. wykorzystano kilka technologii do śledzenia zarówno klienta, jak i towarów. Ogranicza to liczbę klientów do pięćdziesięciu na raz.

Test trwał tylko pięć dni i miał na celu sprawdzenie, jakie błędy występują podczas dokonywania zakupów. "Niewłaściwy" klient został oznakowany w 0,02% przypadków, a w przypadku 0,1% transakcji, system nie zarejestrował prawidłowego produktu.

Alibaba nie jest pierwszą i zdecydowanie nie będzie ostatnią firmą, która przetestuje sklep bez kas fiskalnych. Amazon i jego projekt Amazon Go są jednym z pionierów, chociaż na dzień dzisiejszy firma musi jeszcze rozwiązać kilka problemów. Albert Heijn także chce uruchomić bezpłatną wersję sklepów AH to Go w niedalekiej przyszłości.

Podobał się artykuł? Podziel się!
KOMENTARZE  
FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE

W związku z ciszą wyborczą dodawanie komentarzy zostało tymczasowo zablokowane.


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,99

  • Śr

    3,18

  • Min

    2,45

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8792

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 584697

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.