Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Alleceny.pl: W podstawowym koszyku Alma24.pl ponosiła spektakularną porażkę cenową

Autor: dlahandlu.pl 3 listopada 2016 10:16

Alleceny.pl: W podstawowym koszyku Alma24.pl ponosiła spektakularną porażkę cenową Fot. za Shutterstock.com

Tak jak cała branża przyjmujemy zamknięcie sklepu alma24.pl z przykrością, bo był to ważny gracz na rynku handlu detalicznego. Jednakże nie jest to dla nas aż tak dużym zaskoczeniem, gdyż od dłuższego czasu obserwowaliśmy na portalu Alleceny.pl negatywne trendy dotyczące popularności e-sklepu Alma24.pl wśród naszych użytkowników - komentuje dla portalu dlahandlu.pl Adam Rzepkowski, CEO Alleceny.pl.

Alma24.pl nigdy nie była w czołówce popularności wśród 300 sklepów obecnych na naszej platformie, jednakże w III kw. 2016 roku odnotowaliśmy spadek przejść bezpośrednich do Alma24.pl w porównaniu do I kw. 2016 o 59 proc. Oznacza to, że gwałtownie spadało zainteresowanie chociażby sprawdzeniem oferty handlowej tej sieci, dostępności towaru itd. Jednym z powodów coraz mniejszego zainteresowania klientów, poza coraz skromniejszym wyborem asortymentu była także kwestia wysokości cen, ustalanych przez Alma24.pl. Był to drogi sklep, nawet uwzględniając pozycjonowanie się jako delikatesy z kategorii premium, a różnice cenowe coraz mocniej podważały sens obecności marki w sieci.

Na naszej platformie porównywaliśmy w październiku 1779 produktów dostępnych w Alma24.pl i w 1260 przypadkach (aż 70% badanej oferty) – produkty tej sieci były najdroższe w sieci. Ceny wszystkich badanych produktów Alma24.pl były droższe średnio o 21 proc. w porównaniu do najniższych cen tych produktów w innych sklepach internetowych. W kategorii mięso i wędliny – różnica dochodziła do 37% na niekorzyść Alma24.pl, w przypadku ryb różnica cen była jeszcze wyższa (53%). Popularna na Alleceny.pl zdrowa żywność była w Almie droższa o 23%. Najlepiej wypadały produkty garmażeryjne (droższe o 1%) i mrożonki ( droższe o 11%).
Odpowiadając na zarzut, że ceny zawyżają marki premium oraz import chcielibyśmy wskazać przykład produktów Tymbarku – średnio droższe o 36% niż w innych sklepach, artykułów SM Gostyń - droższe o 24% oraz wędliny Morliny - droższe o 32%. Podsumowując – tylko osoba niedbająca o stan swojego portfela chciała dokonywać zakupów w tej sieci. Szeroka oferta marek premium nie może bowiem przysłonić faktu, że w podstawowym koszyku produktów Alma24.pl ponosiła spektakularną porażkę w walce z konkurencją - konkluduje Adam Rzepkowski.


Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9562

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 565497

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.