Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Allegro z 1,59 mld zł wpływów i 242,2 mln zł zysku operacyjnego

Autor: wirtualnemedia.pl 2 sierpnia 2018 10:01

Od końca lipca 2016 roku do końca ub.r. Allegro zanotowało 1,59 mld zł wpływów ze sprzedaży (w tym 98,9 mln zł z reklam), 242,2 mln zł zysku operacyjnego i 118,1 mln zł straty netto. Firma ma 4,1 mld zł zadłużenia wobec swojego nowego właściciela, pracuje w niej 1,4 tys. osób - wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl.

Ostatnie wyniki finansowe Allegro obejmują okres od 28 lipca 2016 roku do końca ub.r. z uwagi na przekształcenia właścicielskie w firmie. Jesienią 2016 roku ogłoszono, że Grupa Allegro (obejmująca platformy Allegro.pl i Ceneo.pl) zostanie kupiona od koncernu Naspers przez fundusze inwestycyjne Cinven, Permira i Mid Europa. Obecnie Allegro należy do luksemburskiej spółki Adinan Bondco, w której fundusze Cinven i Permira mają po 45 proc. udziałów, a Mid Europa Partners - 10 proc. 

Na koniec ub.r. zobowiązania długoterminowe Allegro wynosiły 5 mld zł, z czego 4,33 mld zł to kredyty i pożyczki, a 664,8 mln zł to zobowiązania na odroczony podatek dochodowy. Jednocześnie firma miała do dyspozycji 300,6 mln zł środków pieniężnych i ich ekwiwalentów. Prawie 100 mln zł z reklam, 175 mln zł na pracowników W analizowanym okresie Allegro osiągnęło 1,59 mld zł przychodów ze sprzedaży. Zdecydowaną większość (1,31 mld zł) zapewniły usługi e-commerce, natomiast 145,8 mln zł pochodziło ze sprzedaży internetowej towarów. Z usług reklamowych firma zanotowała 98,9 mln zł wpływów, a z pozostałych źródeł - 39,3 mln zł.

Koszty pracownicze wyniosły 175,6 mln zł - są to nakłady dotyczące zarówno pracowników etatowych, jak i współpracowników firmy. W Allegro w analizowanym okresie pracowało średnio 1 439 osób.

W sprawozdaniu jako cel Allegro na br. zapisano „utrzymanie dynamiki wzrostu wyższej od konkurencji, natomiast wizją spółki na kolejne lata jest osiągnięcie pozycji lidera całego rynku handlu online i offline w Polsce”.

Według badania Gemius/PBI w czerwcu br. Allegro.pl zanotowało 16,52 mln realnych użytkowników i 1,19 mld odsłon.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • tomek1 2018-08-16 11:05:55

    Nie wiem czy im się uda realizować optymalnie cel, bo z tego co widzę, to coraz więcej na aukcjach pojawia się informacji z zaproszeniem do sklepu interenetowego sprzedającego, a niekonieczne do pozostałych aukcji. Sam mam kilku znajomych, którzy po zmianach się z Allegro wyprowadzili i jakoś nie załują, bo koszty utrzymania strony internetowej przy kosztach sprzedaży na platformie są zdecydowanie mniejsze, zwłaszcza, że w obu przypadkach nie mowa o wisiorkach czy sukienkach (chociaż sukienki za kilka tyś też można kupić :O), ale o towarach droższych więc i koszty towarzyszące na allegro zdecydowanie rosną. Na Netgraf już dawno pisali, że warto zainwestować we własne miejsce w sieci, a nie wynajmować stoisko do Allegro. I mieli rację. Ciekawe czy ta tendencja ucieczkowa będzie się utrzymywać.. Naprawdę intresujące, miał być polski e-bay a tu nie dośc, że coraz mniej polski to jeszcze aliexpress przejmuje większość konsumentów.

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    1,79

  • Śr

    0,84

  • Min

    0,64

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9590

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.