Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Alma Market będzie zamykać kolejne sklepy, chce zwiększyć rentowność z 1 mkw.

Autor: www.dlahandlu.pl 22 marca 2016 09:37

Alma Market ograniczyła swoje plany inwestycyjne na 2016 rok. - Zakłada się raczej zmniejszanie wielkości powierzchni handlowej poszczególnych lokalizacji i zamknięcie kolejnych lokali, celem zwiększenie rentowności sprzedaży realizowanej z 1 mkw. sklepu. Ewentualne otwarcia nowych sklepów w 2016 roku związane będą z zamianą miejsca sprzedaży lub zajęciem nowego bardzo dobrze ocenionego miejsca pod względem możliwości handlowych - podała firma.

Ostateczne decyzje o uruchomieniu poszczególnych obiektów handlowych będą jednak uzależnione od możliwości uzyskania satysfakcjonujących warunków umownych.
Wartość nakładów inwestycyjnych niezbędnych do realizacji inwestycji zaplanowanych na 2016 rok uzależniona jest od ilości przyjętych do realizacji ostatecznie projektów. Zgodnie z szacunkami nie powinna przekroczyć poziomu 4 mln zł. W przypadku realizacji inwestycji planowane jest ich sfinansowanie w oparciu o środki własne oraz kapitał dłużny.

W 2016 roku planuje się zmniejszyć całkowitą powierzchnię sklepów ze 106 tys. mkw do ok 95 tys. mkw. Wpływać to będzie na zwiększenie rentowności sprzedaży realizowanej z 1 mkw. powierzchni i poprawę wyników finansowych w 2016 roku.

W perspektywie 2016 roku, zarząd spółki zakłada sprzedaż pozostałych części nieruchomości i nieruchomości inwestycyjnych spółki i nieruchomości należących do spółek zależnych. Pozyskane w ten sposób środki przeznaczyć na spłatę części kredytów i na finansowanie aktywów obrotowych oraz na cele inwestycyjne Alma Market S.A. Zarząd firmy nie wyklucza również podjęcia decyzji o sprzedaży akcji lub udziałów niektórych spółek Grupy Kapitałowej, w tym nie działającej w segmencie handlu detalicznego spółki zależnej Krakchemia S.A.

W związku z pogorszeniem się wyników spółki oraz wyraźnym spadkiem pozostałych wskaźników ekonomicznych, zarząd spółki kontynuuje przyjęty w latach 2014-2015 program optymalizacji działalności operacyjnej stawiając za główny cel 2016 roku poprawę efektywności zakupów oraz sprzedaży, co w założeniach ma doprowadzić do znaczącej poprawy marży zysku brutto i wyniku operacyjnego.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    9,49

  • Śr

    6,88

  • Min

    5,78

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9393

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.