Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Alma Market: Wyższe przychody, wyższa strata

Autor: www.dlahandlu.pl 2 września 2014 09:32

Alma Market: Wyższe przychody, wyższa strata

Alma Market SA podała skonsolidowane wyniki finansowe za 6 miesięcy 2014 r. W tym czasie przychody z działalności kontynuowanej wyniosły 828 677 tys. zł w porównaniu do 770 973 zł w I półroczu 2013 r. Strata netto wyniosła 9 927 tys. zł (1 936 tys. zł straty w 2013 r.). Starta operacyjna to 4 464 tys. zł (4 056 tys. zł zysku w 2013 r.)

- W porównaniu do analogicznego okresu roku poprzedniego, w I półroczu 2014 roku w Grupie Kapitałowej Alma Market nastąpiło zwiększenie przychodów ze sprzedaży o 7,5 proc. Wzrost przychodów ze sprzedaży zrealizowany przez Grupę Kapitałową w pierwszym półroczu 2014 roku nie przełożył się na dodatni wynik na działalności gospodarczej, gdyż Grupa odnotowała w tym okresie stratę w wysokości 4,5 mln zł. Wskazać jednak należy, że w drugim kwartale 2014 roku wynik na działalności był dodatni (+0,5 mln zł) na co niewątpliwy wpływ miały wypadające w tym okresie Święta Wielkanocne, które istotnie podwyższają poziomy przychodów szczególnie w podmiotach działających w sektorze handlu detalicznego. Spółka dominująca Alma Market S.A. odnotowała w pierwszym półroczu 2014 roku wzrost sprzedaży towarów i materiałów na poziomie 5,7 proc., za co odpowiadał głownie przyrost sprzedaży w obiektach otwartych po 2010 roku. Istotny wkład w zrealizowany wolumen sprzedaży miały przychody osiągnięte przez Delikatesy Internetowe Alma24 działające na rosnącym rynku e-grocery, a także produkty importowane oraz produkty marek własnych, które cieszą się dużym zainteresowaniem wśród klientów Delikatesów Alma - komentuje zarząd.

Strategia rozwoju spółki dominującej Almy bazuje na poszerzaniu liczby obiektów handlowych oraz zasięgu terytorialnego sieci Delikatesów Alma poprzez otwieranie kilku nowych placówek rocznie.  Plany inwestycyjne przyjęte na 2014 rok zakładały uruchomienie w IV kwartale 2014 roku działalności w dwóch nowych lokalach handlowych w Warszawie, ale zostały one przesunięte na rok 2015 ze względu na przesunięcie terminów otwarcia nowych obiektów przez wynajmujących. W czerwcu Alma Market  zakończyła negocjacje prowadzone ze spółką Centrum Hevelius, w efekcie czego została zawarta umowa najmu lokalu w Centrum„Galeria Metropolia" zlokalizowanym w Gdańsku przy ulicy Jana Kilińskiego z przeznaczeniem na obiekt handlowy Delikatesy Alma.



WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    6,49

  • Śr

    3,53

  • Min

    2,48

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9590

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.