Alma Market z mniejszą stratą za pierwszy kwartał 2016 r.

Autor: www.dlahandlu.pl 17 maja 2016 11:42

Alma Market z mniejszą stratą za pierwszy kwartał 2016 r. fot. Alma Market

GK Alma Market przedstawiła skonsolidowane sprawozdanie finansowe za I kw. 2016 r. W tym czasie przychody ze sprzedaży 367 802 tys. zł w porównaniu do 398 010 w I kw. 2015 r. Strata netto wyniosła 985 tys. zł w porównaniu do 1 806 tys. zł starty rok wcześniej.

Przychody ze sprzedaży wygenerowane przez Grupę Kapitałową Alma Market S.A. w okresie do końca marca 2016 roku zmalały o 7,6% w stosunku do analogicznego okresu roku poprzedniego. Na spadek skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży nominalnie o ponad 30 mln zł decydujący wpływ miały spadki przychodów największych spółek Grupy, to jest spółki zależnej Krakchemia S.A. (spadek o 15,8 mln zł r/r) oraz spółki dominującej Alma Market S.A. (spadek o ponad 14,1 mln zł r/r). Skonsolidowana strata netto wyniosła 985 tys. zł i była niższa o ponad 820 tys. zł w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego.

Na spadek wartości zrealizowanych obrotów oraz wielkość wypracowanej marży w spółce Alma Market S.A. miały wpływ niskie obroty osiągane przez obiekty spółki dominującej o najniższej rentowności, z których jeden został zamknięty w I kwartale b.r. oraz utrzymująca się deflacja cen takich grup towarowych jak nabiał, mięso i wędliny, które to grupy artykułów świeżych mają istotny udział w sprzedaży spółki dominującej.

Krakowski Kredens Tradycja Galicyjska S.A. zanotował wzrost sprzedaży o 0,8% (tj.: o 130 tys. zł). Pomimo to obniżenia kosztów sprzedaży i marketingu jak również kosztów ogólnego zarządu r/r spółka zrealizowała niższą marżę na sprzedanych towarach.

Zarząd będzie rekomendował Walnemu Zgromadzeniu Akcjonariuszy pokrycie straty  za rok obrotowy 2015 w kwocie 98 370 633,92 zł z kapitału zapasowego spółki dominującej.

Plany inwestycyjne Alma Market S.A. na 2016 rok zostały ograniczone. Zakłada się zmniejszenie wielkości powierzchni handlowych celem zwiększenia rentowności sprzedaży realizowanej na 1 m2 sklepu. Otwieranie nowych placówek związane będzie z zamianą miejsca sprzedaży tak jak w przypadku uruchomienia obiektu w Galerii Matejki w Łodzi w dniu 18 maja 2016 roku w miejsce zamkniętego w lutym b.r. sklepu w łódzkiej Manufakturze lub zajęciem nowej atrakcyjnej pod względem handlowym lokalizacji. Ostateczne decyzje o uruchomieniu poszczególnych obiektów handlowych będą jednak uzależnione od możliwości uzyskania satysfakcjonujących warunków umownych.

  • Marta m 2016-06-25 23:34:43

    Szkoda już czasu na zakupy w Alma. Puste półki bo nie płacą dostawcą.

  • jm 2016-05-17 18:14:00

    I co panie Jacku? jest pan wielki tylko ze wzrostu:)

  • Dostawca 2016-05-17 17:43:42

    Alma to jest zbiorowisko złodziei, którzy nie płacą za dostarczony towar i powinni jak najszybciej upaść.

ZOBACZ WSZYSTKIE (5)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    7,50

  • Śr

    5,82

  • Min

    3,99

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8070

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.