Alma notuje stratę w wysokości 8,4 mln zł

Autor: www.dlahandlu.pl 15 maja 2014 13:04

Alma notuje stratę w wysokości 8,4 mln zł

Alma Market wypracowała w I kwartale 2014 r. 420,2 mln zł przychodów ze sprzedaży i 8,4 mln zł straty netto. Rok wcześniej przychody spółki wyniosły 380,9 mln zł a zysk netto 1 mln zł.

W I kwartale 2014 roku w stosunku do analogicznego kwartału roku ubiegłego spółka dominująca Alma Market SA zwiększyła przychody ze sprzedaży o 4 proc. Jednak porównywalność osiągniętych przychodów w tym okresie bieżącego roku do analogicznego okresu roku poprzedniego została zaburzona z uwagi na termin przypadania Świąt Wielkanocnych.

Wskutek tego efekt zwiększonej sprzedaży przedświątecznej w bieżącym roku nie przypadł na marzec (jak w roku 2013), natomiast będzie miał znaczny wpływ na wielkość przychodów ze sprzedaży osiągniętej w II kwartale roku 2014.
W kolejnych kwartałach celem spółki dominującej będzie realizacja wzrostu sprzedaży i poprawa rentowności funkcjonujących obiektów, a w szczególności tych lokalizacji, których otwarcia miały miejsce w latach 2011-2013.

W II kwartale 2014 roku, na wyniki Grupy Kapitałowej będzie miała również wpływ sytuacja cenowa na rynku surowców tworzyw sztucznych oraz ich podaż. Wynika to z faktu, iż działalność w tym obszarze prowadzi spółka zależna Krakchemia SA, która istotną część swoich przychodów realizuje na sprzedaży granulatów tworzyw sztucznych.
Podobne tendencje popytowo-podażowe mają miejsce na rynku folii opakowaniowych, które stanowią drugi podstawowy asortyment sprzedaży spółki zależnej Krakchemia SA.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6231

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.