Alma o stanowisku biegłego rewidenta: Niezgodne z rzeczywistym stanem rzeczy

Autor: dlahandlu.pl 1 czerwca 2017 14:48

Alma Market opublikowała komentarz do złożonego przez niezależnego biegłego rewidenta, reprezentującego Kancelarię Biegłych Rewidentów „Konto”, stanowiska do sprawozdania finansowego spółki za 2016 rok.

- Stanowisko biegłego rewidenta, spółka ocenia w wielu aspektach jako niezgodne z rzeczywistym stanem rzeczy. Alma zaznacza, że w listopadzie 2016 roku nastąpiła zmiana składu zarządu spółki oraz głównego księgowego, natomiast biegły rewident reprezentujący Spółkę „Konto” spółka
z o.o. w Krakowie przeprowadzał badania w spółce od wielu lat i znał procedury funkcjonujące w spółce, które nie uległy zmianie. Spółka ma świadomość własnej trudnej sytuacji, która stawia w niekomfortowej sytuacji również biegłego rewidenta, ale nie zgadza się z zarzutami postawionymi w jego stanowisku, które opublikowała łącznie z korektą jednostkowego sprawozdania finansowego za 2016 rok w dniu 27 kwietnia 2017 r. - czytamy w komunikacie.

Spółka podnosi, że w okresie od 14 marca do 27 kwietnia 2017 roku pracownicy spółki byli w ciągłym kontakcie z biegłym rewidentem, dostępni nawet poza dniami i godzinami roboczymi oraz zainteresowani przebiegiem badania sprawozdania finansowego. Biegły rewident zawiadomił pismem z dnia 31 marca 2017 zarząd spółki , że w związku z możliwymi korektami sprawozdania finansowego opinia i raport zostaną przekazane nie wcześniej niż 27 kwietnia 2017 roku, do 25 kwietnia 2017 roku nie otrzymaliśmy żadnych negatywnych informacji i uwag odnośnie nieprawidłowości w procedurach sporządzenia sprawozdania finansowego - informuje Alma.

Odnosząc się do stanowiska biegłego rewidenta Alma informuje, że:

- Przedłużające się procedury sądowe związane z zakończeniem procesu restrukturyzacji (umorzeniem sanacji) dają duże prawdopodobieństwo kontynuacji działalności przez kolejne 12 miesięcy.
- W sprawozdaniu finansowym zostały ujęte odpisy aktualizujące wartość środków trwałych i wyposażenia.
- Przedstawiono biegłemu rewidentowi trzy wyceny nieruchomości, których wartość została wykorzystana w sporządzonym sprawozdaniu finansowym za 2016 rok. Pozostałych nie udostępniono, gdyż dotyczyły wyceny nieruchomości, środków trwałych i wyposażenia dla celu ewentualnej sprzedaży.
- Harmonogram inwentaryzacji na rok 2016 został przekazany biegłemu rewidentowi. Zgodnie z harmonogramem w okresie 05. 01.2016 r. - 30.06.2016 r. we wszystkich działających obiektach handlowych przeprowadzone zostały inwentaryzacje częściowe, a w trzech sklepach: Warszawa Ferio, Warszawa Vogla i Warszawa Jutrzenki całościowe. Inwentaryzacje (spis z natury) w spółce od kilku lat przeprowadzały firmy zewnętrzne pod nadzorem biura kontroli wewnętrznej spółki. Na żadnej z powyższych inwentaryzacji nie było przedstawiciela z biura biegłego rewidenta - podaje Alma.

KOMENTARZE  
FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE

W związku z ciszą wyborczą dodawanie komentarzy zostało tymczasowo zablokowane.


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    8,49

  • Śr

    6,03

  • Min

    4,44

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8644

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 563358

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.