Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Alma składa wniosek o otwarcie postępowania sanacyjnego

Autor: www.dlahandlu.pl 16 września 2016 09:13

Alma składa wniosek o otwarcie postępowania sanacyjnego fot. Alma Market

Alma Market złożyła w krakowskim sądzie wniosek o otwarcie postępowania sanacyjnego. Zarząd spółki uznał za konieczne podjęcie restrukturyzacji, by poprawić sytuację finansową i uniknąć upadłości. Firma skorygował również prognozę wyników na 2016 rok.


- Zarząd Alma Market S.A. informuje, że w dniu 5 września 2016 r. podjął decyzję o przystąpieniu do sporządzania wniosku o otwarcie postępowania sanacyjnego (...) Powyższa decyzja podyktowana została potrzebą ochrony praw i interesów spółki oraz akcjonariuszy. Spółka podjęła decyzję o konieczności podjęcia istotnych działań restrukturyzacyjnych, zmierzających do poprawy sytuacji finansowej spółki i uniknięcia ogłoszenia upadłości - czytam w komunikacie giełdowym.

Zarząd skorygował również prognozy finansowe.

- Zarząd Alma Market S.A. w związku z przekazaną do publicznej wiadomości prognozą wybranych jednostkowych wyników finansowych spółki na 2016 rok, mając na uwadze wielkość zrealizowanej sprzedaży w okresie 2 miesięcy trzeciego kwartału roku i poziom zrealizowanej sprzedaży w pierwszej połowie września 2016 roku oraz założenia zawarte w złożonym wniosku o otwarcie postępowania sanacyjnego i założenia zawartego w nim wstępnego planu restrukturyzacyjnego, podjął decyzję o zmianie opublikowanych prognoz finansowych na 2016 rok w zakresie przychodów ze sprzedaży i zysku netto - podał spółka.

Zgodnie z aktualnymi szacunkami, przychody spółki wyniosą 660 mln zł, a nie powyżej 900, jak zakładano w marcu. Firma zrezygnowała z podawania wyniku netto. W marcu zakładano, że wyniesie ponad 7 mln zł zysku netto. Wysokość wyniku będzie uzależniona od przebiegu procesu sanacji.

Alma Market SA będzie monitorować i oceniać możliwość realizacji przedstawionych prognoz w okresie czwartego kwartału 2016 roku oraz będzie dokonywać ewentualnej korekty prezentowanych prognoz wraz z określeniem zastosowanych kryteriów tej oceny. Ewentualne zmiany odbiegające co najmniej o 10% od w/w skorygowanych wartości będą przekazywane do publicznej wiadomości w trybie raportu bieżącego.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • ktoś 2016-09-18 13:42:48

    Podziękować naleźy MM, JS odkrywcy i paru regionalnym... a JM nie chciał nic zrobić NIC

  • Błażej 2016-09-18 10:16:21

    Alma popełniała taki, błąd, iż zawyżała wartość produktów dostępnych w innych sklepach nieraz o połowę taniej. Właściciel liczył pewnie na to, że jako prestiżowa marka sklepu przyciągnie ludzi gotowych kupić to samo drożej ale nosić za to w reklamówce z logo Alma. Oczywiście szkoda by to upadło bo jednak były tam produkty spożywcze zagraniczne, niedostępne gdzie indziej. Mnie zastanawia wielka akcja obrony Almy lrzez niektórych internautów. Bronią jej przed negatywnymi komentarzami jak gdyby to była ich matka, a nie sieć sklepów ale już argumenty zmyślają przednie.

  • królowa 2016-09-17 14:37:39

    do monaco na rowerze...

ZOBACZ WSZYSTKIE (7)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,99

  • Śr

    3,01

  • Min

    2,39

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9302

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.