Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Alma wpisuje się w trend convenience i zmniejsza powierzchnie sklepów

Autor: dlahandlu.pl 11 lutego 2016 09:55

Alma wpisuje się w trend convenience i zmniejsza powierzchnie sklepów Na zdj. Jacek Sobczyk, dyrektor operacyjny Alma Market SA, fot. Alma

- Rok 2015 był trudnym okresem dla rynku handlowego. W szczególności walka promocyjno – cenowa odbiła się na całej branży. Jaki będzie rok 2016 r.? Gospodarka wciąż daje sobie radę, prognozy na 2016 mówią o kolejnym wzroście PKB w granicach 3,5 proc. Dlatego liczymy że kondycja polskiego rynku handlowego będzie znacznie lepsza - mówi Jacek Sobczyk, dyrektor operacyjny Alma Market SA.

- Sieć delikatesów Alma i sklep internetowy alma24.pl stara się wyznaczać nowe trendy i jednocześnie podążać za wymaganiami konsumentów. Obecnie jesteśmy skupiamy się na dostosowywaniu naszego asortymentu do aktualnych potrzeb klientów. Ponadto widzimy trzy obszary, które zarówno w 2015 r. jak i w bieżącym będą miały znaczenie dla rynku handlowego w Polsce - wyjaśnia Jacek Sobczyk.

- Pierwszy to wygodne zakupy. W 2015 r. można było zaobserwować wyraźny trend wzrostu popularności sklepów w formacie szeroko rozumianego convenience. Polacy mają coraz większą świadomość wartości swojego czasu. Dlatego chcą robić codzienne zakupy w sklepach, które dają im łatwy dostęp do potrzebnych artykułów i są blisko miejsca ich zamieszkania lub po drodze z pracy. Ponadto cenią sobie, że mogą liczyć na dobrą radę ekspedienta. Tego nie znajdzie się w hipermarketach ani dyskontach. W 2016 r. ta tendencja będzie nadal wzrastać. Mniejsze sklepy blisko osiedli będą coraz bardziej oblegane przez klientów. Nasza strategia wpisuje się w te wymagania. Trzy najnowsze placówki Alma Market to sklepy delikatesowe, o średniej powierzchni 350 – 1 000 m kw., w których klienci mogą komfortowo zrobić zakupy i szybko wrócić z nimi do domu - mówi dyrektor operacyjny Almy.

Według Jacka Sobczyka drugi trend to świadome zakupy. - Coraz więcej osób zdaje sobie sprawę, że spożywane produkty mają kolosalny wpływ na nasze zdrowie i samopoczucie. Od dawna staramy się w Almie działać zgodnie z zasadą „jestem tym co jem” i naszym klientom oferujemy produkty, które są nie tylko smaczne, ale także mają czysty skład. Jako polska firma wspieramy lokalnych producentów. W 2016 r. będziemy nadal wspierać naszych klientów w tym zakresie i doradzać im jak wybierać jedzenie, które dobrze wpływa na zdrowie - dodaje Sobczyk.

Ponadto Alma Market stawia na e-commerce. - Jesteśmy liderem polskiego rynku w obszarze sprzedaży internetowej artykułów spożywczych. Intensywnie rozwijamy ten kanał, widząc ogromny potencjał w nowym sposobie kupowania żywności przez Polaków. Pod koniec 2015 r. jako pierwsi w Polsce uruchomiliśmy sieć coolomatów do odbioru zakupów na stacjach benzynowych, wychodząc naprzeciw oczekiwaniom klienta, którzy mogą odebrać gotowe zakupy np. po drodze z pracy - mówi Jacek Sobczyk.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • Fan 2016-11-22 17:48:06

    Wreszcie go wyrzucili! Niestety chyba za późno! Nie da się szybko naprawić tego co ten Pan narobił!

  • tak 2016-05-26 11:44:32

    Pracowałam w alma24. Porażka .Wszystko do zrobienia ręcznie-kompletowanie, kasowanie, wyciąganie towaru na rampę w wielkich skrzyniach bez "paleciaka" . Bez żadnej nowoczesnej mechanizacji. A robią to kobiety za najniższą krajową i Ukrainki.

  • koko 2016-02-16 17:19:04

    panie j.s -ten uśmieszek,ten wzrok - widzisz sie w lustrze ??? chyba wielka mgła! przy innym prezesie to byś juz dawno wy ł chłopczyku

ZOBACZ WSZYSTKIE (8)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    5,99

  • Śr

    3,86

  • Min

    1,89

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9629

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.