Amazon chce zacieśnić więzi z producentami FMCG

Autor: dlahandlu.pl za Retail Detail 5 kwietnia 2017 11:13

Dziesiątki największych amerykańskich grup spożywczych, w tym Mondelez i General Mills, otrzymały w zeszłym tygodniu niezwykłe zaproszenie. Podczas trzydniowej konwencji w siedzibie Amazona w Seattle spotka się z nimi Jeff Wilke, szef ds. konsumentów.

Amazon nie ukrywa swoich intencji ani ambicji: chce lepszych więzi ze wszystkimi wiodącymi markami FMCG. Gigant e-commerce chce przekonać producentów do ponownej oceny jego modelu biznesowego. Amazon uważa, że zamiast utrzymywać stosunki handlowe z największymi sieciami supermarketów, najwięksi gracze rynkowi powinni zdawać sobie sprawę, że handel elektroniczny jest przyszłością.

Najciekawsze jest to, że Amazon zachęca producentów do rozważenia innego łańcucha dostaw, który nie wymaga wyróżnienia produktów na półce, ale pozwala je dostarczyć w idealnym stanie. Zdaniem firmy, producenci nie powinni już koncentrować się na paletach, ale na indywidualnych opakowaniach, a dostawa na "ostatniej prostej" oczywiście powinna być powierzona Amazonowi. Powinno to umożliwić skuteczniejsze dostarczanie towarów do domów klienta w ciągu godziny, oszczędzając im w ten sposób podróży do supermarketu.

Nic dziwnego, że gigant online próbuje wchłaniać marki żywności - FMCG to największy segment handlu detalicznego, a amerykański kanał online ma zaledwie 2 proc. udziału w sprzedaży żywności pomimo innowacji takich jak Amazon Fresh, Amazon Dash, Amazon Echo, Amazon Go i Amazon Fresh Pick-up.

Jak do tej propozycji odniosą się producenci? Wydaje się, że potraktują ofertę Amazona poważnie, choć jednocześnie jest mało prawdopodobne, że będą chcieli ryzykować dobre relacje z Walmartem, Krogerem i innymi sieciami. Zdają sobie jednak sprawę, że rynek supermarketów jest w stagnacji, a konsumenci coraz chętniej przenoszą się do sieci. Amazon już teraz dociera do 300 milionów kupujących i tworzy własne marki spożywcze.

Detaliści w USA bacznie przyglądają się działaniom Amazona. Walmart czuje się na tyle zagrożony działaniami konkurenta, że wydaje miliony dolarów na akwizycje (m.in. Jet.com), rozwój aplikacji i zwiększony rozwój własnej działalności związanej z handlem online, np. usługa click & collect.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    11,99

  • Śr

    5,44

  • Min

    3,74

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7507

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.