Amazon goni Zalando na rynkach Europy Zachodniej

Autor: dlahandlu.pl za Retail Detail 29 grudnia 2016 10:40

Niemieccy sprzedawcy online, Otto i Zalando, są obecnie największymi detalistami modowymi w Europie Zachodniej, z udziałami w rynku wynoszącymi odpowiednio 6,2 i 6,1 proc., ale Amazon depcze im po piętach. Gigant e-commerce ma już 5,7 proc. udziałów w rynku.

Jeszcze pięć lat temu Otto miał udział w rynku wynoszący 10 proc., ale firma zaczęła tracić wpływy na rzecz Zalando i Amazona, mimo że ten drugi nie poczynił specjalnych starań, by zwiększyć swój udział w rynku branży modowej, wartej 42 mld euro rocznie. Amerykanie jednak konsekwentnie inwestują w Europie. Zaletą Amazona jest jego szeroka oferta - w tym sprzedaż żywności i usług internetowych (Amazon Prime).

Amazon nadal ma wiele rynków do zdobycia. Dla porównania, platforma Zalando jest obecna w 15 krajach (choć tylko w kategorii "moda"), podczas gdy Amazon stał się głównym graczem na zaledwie kilku rynkach europejskich. Chcąc konkurować z Amazonem, Zalando szybko ewoluuje w kierunku platformy sprzedaży.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    0,60

  • Śr

    0,34

  • Min

    0,19

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7680

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.