Amazon kupi od Metro sieć Real?

Autor: dlahandlu.pl, za Reuters 14 września 2018 09:50

Amazon kupi od Metro sieć Real? fot. Shutterstock

Metro AG planuje sprzedać swoje hipermarkety Real i chce skupić się na działalności hurtowej. Spółka jest pewna, że oferta spotka się z dużym zainteresowaniem, a zdaniem niektórych analityków, grupa może w ten sposób pozyskać około 1 miliarda euro gotówki – informuje agencja Reuters.

Sieć Real liczy 282 sklepy w Niemczech i zatrudnia 34 000 pracowników. W ostatnim kwartale Real zanotował stratę i spadek sprzedaży o 7,2 proc.

Zagraniczni gracze unikają rynku niemieckiego od czasu, kiedy w 2006 roku wycofał się z niego Walmart. Pojawiły się jednak spekulacje, że Amazon może być zainteresowany detalistami w Niemczech, które dla internetowego giganta są drugim rynkiem po Stanach Zjednoczonych. 

- Niemiecki rynek e-grocery jest bardzo słabo rozwinięty, a Niemcy są bardzo ważnym krajem dla Amazona – mówi analityk Bernstein Bruno Monteyne. Jego zdaniem, spekulowana cena na poziomie 1 miliarda euro nie byłaby przeszkodą dla giganta e-commerce.

Metro sprzedało już swoje domy towarowe Kaufhof.

Real, który w 2012 r. sprzedał swoje sklepy w Europie Wschodniej grupie Auchan, na rynku niemieckim boryka się z ostrą konkurencją ze strony Aldi i Lidl, a także sklepów internetowych.

Jak powiedział dziennikarzom Olaf Koch, dyrektor generalny Metro AG, zamiar sprzedaży sieci Real nie ma związku z zakupem w ostatnim miesiącu pakietu akcji Metro przez czeskiego inwestora Daniela Kretinsky’ego.

Przypomnijmy, Amazon w ubiegłym roku kupił w USA sieć sklepów stacjonarnych Whole Foods. W II kw. tego roku, zaledwie rok po nabyciu Whole Foods, sklepy stacjonarne odpowiadają za 8,1 proc. całości przychodów firmy.

W II kw. sprzedaż spółki wzrosła do 52,89 mld dolarów (47,78 mld euro), co oznacza wzrost o 44 proc. w Ameryce Północnej i 27 proc. w skali międzynarodowej. Przychody operacyjne wzrosły o 113 proc., do poziomu 7,78 mld dolarów (6,67 mld euro).

Jak oceniają analitycy, w Europie tempo wzrostu Amazona przewyższa wyniki konkurencji, ale za sukces spółki odpowiada sprzedaż artykułów non-food. Projekty spożywcze są w powijakach. W styczniu tego roku spółka wycofała się z projektu AmazonFresh w Niemczech. Zdaniem analityków LZ Retailytics, największy potencjał dla rozwoju amerykańskiego giganta jest w rynku brytyjskim. Możliwości w takich krajach jak Niemcy, czy Francja wydają się być ograniczone, ale oczywiście są tam szanse na wprowadzenie szyldów Whole Foods i Amazon Go do dużych miast.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    2,39

  • Śr

    1,83

  • Min

    1,19

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7620

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 549754

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.