Amazon nr 1 w handlu detalicznym, Lidl na 19. miejscu

Autor: dlahandlu.pl 20 czerwca 2016 12:14

Amazon odzyskał miano najcenniejszej globalnej marki w sektorze handlu detalicznego w rankingu BrandZ Top 100 za rok 2016 według Millward Brown - podają wirtualnemedia.pl

W rankingu Amazon zamienił się miejscami z chińskim detalistą internetowym Alibaba, który zajmuje miejsce numer dwa w sektorze detalicznym (serwis stracił 26 proc. i jest wyceniany na 49,2 mld dolarów.)

Amazon poszerzał zasięg swojego działania, przejmując wysyłkę własnych towarów. Ponadto marka poszerzyła ofertę o Amazon Dash, czyli automatyczne zamawianie podstawowych artykułów szybkozbywalnych. Działania te utorowały firmie drogę do skoku wartości o 59 proc., dzięki czemu marka Amazon jest obecnie warta niemal 100 mld USD.

Łączna wartość pierwszej dwudziestki firm handlowych osiągnęła 377 mld USD. Kluczowym czynnikiem sukcesu wielu marek z Top 20, które odnotowały wzrost wartości, była umiejętność stosowania płynnie funkcjonujących strategii wielokanałowych.

Na trzecim miejscu znalazła się sieć The Home Depot (wzrost o 32 proc. do 36,4 mld USD), na 4. Walmart (spadek o 23 proc. do 27,2 mld USD), na 5. IKEA (wzrost o 6 proc. do 18 mld USD), na 6. Costco (wzrost o 29 proc. do 14,4 mld USD), na 8. Aldi (wzrost o 4 proc. do 12 mld USD), na 10 Ebay(spadek o 19 proc. do 11,5 mld USD), na 15. Tesco (spadek o 5 proc. do 9 mld USD), na 17. Carrefour  (spadek o 3 proc. do 7,7 mld USD) a na 19. Lidl (wzrost o 14 proc. do 6,8 mld USD)

Podobał się artykuł? Podziel się!
KOMENTARZE  
FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE

W związku z ciszą wyborczą dodawanie komentarzy zostało tymczasowo zablokowane.


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    6,99

  • Śr

    4,15

  • Min

    1,79

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8792

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 584697

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.