Ambitny plan Emperii – czy uda się go zrealizować?

Autor: dlahandlu.pl 17 lipca 2018 09:54

Ambitny plan Emperii – czy uda się go zrealizować? Fot. materiały prasowe Emperii

Na koniec ubiegłego roku Emperia zapowiedziała, że w 2018 roku otworzy ponad 100 nowych sklepów. Swój plan realizuje z mozołem - na koniec czerwca sieć Stokrotka liczyła 450 placówek wobec 437 placówek w 2017 roku, w którym otworzyła łącznie 77 sklepów. Czy Maxima przyspieszy rozwój spółki z Lublina?

- Otworzyliśmy już 3 sklepy, mamy 61 podpisanych umów do otwarcia oraz 56 umów w trakcie procesowania – możemy przeczytać w raporcie podsumowującym 2017 rok.

Tymczasem w I kwartale spółka otworzyła 13 nowych sklepów: 9 własnych i 4 sklepy franczyzowe, zaś 10 sklepów zostało zamkniętych. Na koniec czerwca z logo Stokrotki działało 450 placówek, a więc także o 13 więcej niż na koniec 2017 roku, mimo iż w samym II kwartale ruszyło 15 nowych punktów (zgodnie z raportami spółki – po cztery w czerwcu i kwietniu oraz siedem w maju). Łączna powierzchnia handlowa na koniec czerwca 2018 roku wyniosła 189,8 tys. mkw.

Finanse pod kontrolą, segment detaliczny rośnie

Wyniki finansowe Emperii dają spółce powody do zadowolenia. Przychody Grupy w I kwartale 2018 roku wyniosły 695,6 mln zł i były o 15,86 proc. wyższe niż w I kwartale 2017 roku. Zysk netto wyniósł 13,64 mln zł, zaś w okresie porównawczym 6,42 mln zł, co stanowi przyrost aż o 112,5 proc.
Przychody ze sprzedaży segmentu detalicznego w I kwartale wyniosły 681,6 mln zł i były wyższe o 15,46 proc. rok do roku. Jak podała spółka, to przede wszystkim efekt większej ilości placówek handlowych otwartych w tym roku oraz wzrost sprzedaży w sklepach starych. Zysk netto segmentu detalicznego w I kwartale 2018 roku wyniósł 8,17 mln zł, zaś w I kwartale 2017 roku segment osiągnął zysk netto w kwocie 1,016 mln zł, co stanowi przyrost o 704,13 proc.

Ostatnie dostępne nam wyniki Emperii dotyczą wstępnej sprzedaży Stokrotki w czerwcu, gdzie spółka osiągnęła wyniki na poziomie 225 mln zł, wyższe rok do roku o ok. 10,4 proc. Przychody ze sprzedaży za okres kwiecień-czerwiec wyniosły natomiast 645 mln zł (wzrost o 4,4 proc rdr), a za okres styczeń-czerwiec 1 323 mln zł (wzrost o 9,9 proc.).

Pod skrzydłami Maximy

Do końca roku mamy niespełna sześć miesięcy, ale wygląda na to, że Emperia raczej nie zrealizuje swego śmiałego planu. Mimo sprzyjającej koniunktury w handlu oraz dobrych perspektyw, zwłaszcza dla supermarketów proximity w których częściowo działa, wynik Stokrotki wygląda mizernie. Zwłaszcza w porównaniu z tempem ekspansji sieci Dino, która w I półroczu uruchomiła aż 74 nowe sklepy.

Na co postawi Stokrotka? Być może przyspieszy z otwarciami w formacie convenience. W tym roku zawitała z tym konceptem do stolicy. Punkt Stokrotka Express ruszył na Targówku, przy ul. Zamkowej 8, na nowym osiedlu Wilno.

Lubelska firma rozpoczęła też współpracę z Nałęczowską Spółką Handlową. Cztery sklepy funkcjonujące do tej pory jako marka „Alibi”, będą działały pod szyldem „Stokrotka”.

  • Kalina 2018-07-23 07:31:47

    Stokrotka łyknie ze 20 lokalizacji Aldika to i może jakoś zbliży się do cyfry krzyczanej medialnie.

    Teraz znikają z giełdy i już nie będą musieli krzyczeć aby wesprzeć kurs akcji

    To będzie inna firma.

  • P 2018-07-17 23:59:52

    Dino też chce miliard w gotówce, to i otwiera ;)

  • Fryc 2018-07-17 13:04:27

    Dino ma inną politykę - jak to można porównać ze sobą ? Ponadto Dino otwiera na masę, zobaczymy po kilku kwartałach, czy to słuszna/opłacalna polityka. Wg mnie - nie, obarczona dużym ryzykiem ze strony konkurencji w małych miejscowościach.

ZOBACZ WSZYSTKIE (3)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    16,09

  • Śr

    11,43

  • Min

    9,33

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7882

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.