Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Ambra rusza z procesem optymalizacji kosztów operacyjnych

www.portalspozywczy.pl 18 lutego 2013 10:21

W I półroczu roku obrotowego 2012/13 Ambra zanotowała przychody netto w wysokości 268,7 mln zł, co oznacza spadek o 1 proc. vs. rok wcześniej. W samym drugim kwartale przychody wyniosły 188,7 mln zł (wzrost o 0,8 proc.). W minionym półroczu zysk netto przypadający akcjonariuszom jednostki dominującej ukształtował się na poziomie 22,37 mln zł (spadek o 4,4 proc.), a w kwartale - 20,7 mln zł (wzrost o 0,4 proc.).

- W drugim kwartale roku obrotowego 2012/2013 Grupa Ambra koncentrowała się na poprawie dynamiki sprzedaży po wprowadzonych w poprzednim kwartale znaczących podwyżkach cen głównych marek. Średnia cena sprzedaży netto wzrosła w drugim kwartale roku obrotowego do 6,38 zł za butelkę 0,75 l, tj. o 8,5 proc. Mimo znaczących podwyżek cen przychody ze sprzedaży netto wzrosły w drugim kwartale roku obrotowego 2012/2013 o 0,8 proc., a wzrost został zrealizowany na wszystkich rynkach działalności grupy - podała Ambra w raporcie półrocznym.

W obliczu spowolnienia konsumpcji obserwowanego w Polsce i na innych rynkach, Grupa Ambra rozpoczęła proces optymalizacji kosztów operacyjnych obejmujących wynagrodzenia, pozostałe koszty działalności operacyjnej i amortyzację.

W grudniu 2012 r. podjęta została decyzja o zakończeniu produkcji win stołowych w winiarni należącej do spółki zależnej Vinarstvi Zajeci s.r.o. w Czechach. Produkcja ta z uwagi na jej niewielką skalę i pogorszone warunki zaopatrzenia w surowce na rynku lokalnym przynosiła od poprzedniego roku obrotowego straty (w roku 2011/2012 w kwocie 2 mln zł). Jednorazowe koszty zamknięcia zakładu zostały wykazane w pozycji pozostałe koszty operacyjne i obciążyły wynik kwotą 3,3 mln zł.

- W drugim półroczu roku obrotowego 2012/2013 Grupa Ambra oczekuje dodatniej dynamiki sprzedaży pomimo pogarszających się nastrojów konsumenckich i niskiej konsumpcji. W tych pogorszonych warunkach Grupa Ambra będzie w dalszym ciągu optymalizować swój model biznesowy integrując zarządzanie kanałami dystrybucji, upraszczając struktury zarządzania, w celu zwiększenia efektywności realizacji celów rynkowych. Podjęta w styczniu 2013 r. decyzja o połączeniu spółki Ambra S.A. ze spółkami Centrum Wina - Dystrybucja Sp. z o. o. oraz Capricorn Investments Sp. z o. o. przyczyni się do lepszej realizacji tych celów rynkowych oraz umożliwi osiągnięcie znaczących synergii kosztowych - podano w raporcie.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    0,65

  • Śr

    0,29

  • Min

    0,14

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9393

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.