Ambra: Sieć Centrum Wina odczuła zakaz handlu w niedziele

Autor: dlahandlu.pl 13 listopada 2018 10:22

W pierwszym kwartale roku obrotowego 2018/2019 sprzedaż Grupy AMBRA wzrosła o 7,4 proc. do 112,7 mln zł. Po oczyszczeniu z przychodów ze sprzedaży eksportowej, w przeważającej części obejmującej towary nie stanowiące podstawowej działalności Grupy, wzrost sprzedaży wynosił 10,7 proc. Zysk netto wyniósł w tym okresie 4,5 mln zł. Podobnie jak w poprzednich kwartałach najbardziej dynamicznie rosła sprzedaż win musujących – o 27,8 proc.

Grupa Ambra jest liderem rynku w tej kategorii w Polsce i w Rumunii. Główne marki win musujących w Polsce – DORATO i CIN&CIN rosły w tempie dwucyfrowym, a jeszcze szybciej rosła sprzedaż win musujących premium w sklepach CENTRUM WINA i gastronomii.

Na rynku rumuńskim liderem w kategorii win musujących jest należąca do Grupy marka ZAREA, której sprzedaż nadal dynamicznie rosła. W Czechach i na Słowacji udziały rynkowe Grupy w kategorii win musujących są niższe, natomiast systematycznie i dynamicznie rosną dzięki sukcesowi marki MUCHA SEKT, która zdobywa uznanie coraz większej grupy konsumentów, a jej dystrybucja poprawia się z roku na rok.

Przeczytaj także:

Najważniejsza kategoria w strukturze sprzedaży Grupy to wina spokojne. Ich sprzedaż rośnie nieprzerwanie od wielu lat, a w pierwszym kwartale roku obrotowego 2017/2018 wzrost wyniósł 7,5%. Wina spokojne sprzedawane są przede wszystkim na rynku polskim – zarówno do sklepów spożywczych, jak i poprzez CENTRUM WINA – pod którą to marką Grupa prowadzi sieć specjalistycznych sklepów winiarskich oraz dystrybucję do odbiorców gastronomicznych. CENTRUM WINA sprzedaje wina premium, których sprzedaż rośnie szybciej niż średnia dla całej
kategorii.

Napoje bezalkoholowe dla dzieci oferowane w Polsce pod marką PICCOLO, a w pozostałych krajach pod marką ROBBY BUBBLE osiągnęły w pierwszym kwartale dynamikę sprzedaży na poziomie 26,8%, zarówno dzięki rozszerzeniu dystrybucji przede wszystkim w Czechach, jak i dobrym wynikom rynkowym na rynkach Polski i Rumunii.

Kolejną rosnącą kategorią były alkohole mocne, których sprzedaż wzrosła o 10,1%. Oferta Grupy w tej kategorii to w przede wszystkim wódki i whisky BACZEWSKI oraz brandy ZAREA, PLISKA i SŁONECZNY BRZEG. Celem Grupy w tych kategoriach jest zwiększanie udziałów rynkowych jedynie w dochodowym segmencie premium. Niższa niż w ubiegłym roku sprzedaż wykazywana w kategorii „pozostałe” wynikała ze spadku eksportu, w dużej mierze obejmującego asortymenty niealkoholowe i niskomarżowe niestanowiące głównej działalności Grupy.

Na największym rynku działalności Grupy AMBRA, czyli w Polsce wzrost przychodów ze sprzedaży był równy 8,8%. Dynamika ta była wyższa niż w poprzednim kwartale głównie za sprawą wzrostu win musujących. Negatywnie natomiast oddziaływało ograniczenie handlu w niedzielę – odczuwalne głównie w sieci sklepów CENTRUM WINA.

Najdynamiczniej rosnącym segmentem Grupy AMBRA były Czechy i Słowacja, gdzie przychody ze sprzedaży wzrosły o 43,3% w efekcie rozszerzenia dystrybucji napojów bezalkoholowych dla dzieci oraz win musujących. Wzrost przychodów ze sprzedaży w Rumunii wyniósł 8,6%, do czego przyczyniła się dobrze rozwijająca się marka ZAREA w winach musujących i brandy.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,69

  • Śr

    2,48

  • Min

    1,29

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6351

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.