Ambra: Sprzedaż wina rośnie w różnych kanałach dystrybucji, ale nie w dyskontach

www.portalspozywczy.pl 1 marca 2017 19:48

Po latach, w których wzrost wydatków na wina w Polsce był kumulowany przez dyskonty teraz sprzedaż wina rośnie w wielu innych formatach sklepów, ale już nie w dyskontach. Ambra ma bardzo niski udział sprzedaży w kanale dyskontów – mówi prezes Grupy Ambra Robert Ogór.

Robert Ogór mówi też, że sprzedaż wina w Polsce od lat nieprzerwanie rośnie i w 2016 roku wzrost wyniósł 5,1 procent. Rynek osiągnął wartość 2,46 miliarda złotych wobec 2,34 miliarda w 2015 roku, gdy rynek wzrósł o 5,7 proc. 

- W okresie październik-listopad 2016 roku ta dynamika przyspieszyła do ośmiu procent, więc można mówić o korzystnym środowisku rynkowym, nie tylko przez pryzmat wydatków ogółem, ale też z uwagi na strukturę wzrostu w podziale na kanały dystrybucji sprzedaży wina – mówi Robert Ogór.

- Po latach, w których wzrost wydatków na wina był kumulowany przez dyskonty, w roku 2016 to właśnie pozostałe formaty, czyli hiper- i supermarkety, a także małe sklepy były tym miejscem wzrostu. Natomiast w dyskontach dynamika wyhamowała, chociaż nadal mają znaczący udział w tej strukturze – dodaje prezes Grupy Ambra.

W odróżnieniu od lat poprzednich wzrost sprzedaży wina odbywa się w hiper- i supermarketach oraz sklepach małoformatowych, a spada sprzedaż w dyskontach. Ambra szacuje opierając się na danych firmy Nielsen, że udział handlu tradycyjnego w sprzedaży wina w 2016 roku sięgnął 32 proc., czyli tyle samo co w roku 2015 i 2014.

Według szacunków udział hiper- i supermarketów wyniósł w 2016 roku 36 proc. wobec 35 proc. w 2015 roku i 37 proc. w 2014.

Z kolei udział dyskontów w sprzedaży wina spadł w 2016 roku do 32 proc. z 34 proc. w 2015 roku i wobec 31 proc. w 2014 roku.

- W naszej strategii opartej o zdrową rentowność, nasza polityka w stosunku do dyskontów była ostrożnościowa i na przestrzeni ostatnich 10 lat nie mieliśmy szerokiej współpracy – mówi też Robert Ogór.

Całość na portalspozywczy.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!
KOMENTARZE  
FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE

W związku z ciszą wyborczą dodawanie komentarzy zostało tymczasowo zablokowane.


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,49

  • Śr

    3,41

  • Min

    2,69

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9191

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 563358

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.