Amerykanie przestali lubić Starbucksa?

Autor: dlahandlu.pl za businessinsider.com 10 marca 2017 12:26

Starbucks może mówić o trudnym początku w 2017 roku. Problem sieci jest przyciągnięcie klientów do kawiarni. Z danych firmy badawczej XAD wynika, że Amerykanie mniej chętnie odwiedzają punkty Starbucksa. Rzecznik firmy XAD w rozmowie z Business Insider powiedział, że trudno jest wskazać konkretny czynnik, który doprowadził do zmiany. Pewne jest jednak, że Starbucks musi się zmierzyć z kwestiami operacyjnym oraz reputacją marki.

W styczniu br. Starbucks poinformował, że liczba transakcji spadła o 2 proc. w ostatnim kwartale, w dużej mierze ze względu na problemy spowodowane przez system zamówień telefonicznych. Firma twierdzi, że zatory utworzone przez falę zleceń mobilnych zniechęciły część klientów w kawiarniach. 

Firma musi się także zmierzyć z reakcją na słowa jej prezesa, Howarda Schultza, który ogłosił, że planuje zatrudnić 10.000 uchodźców na całym świecie w ciągu najbliższych pięciu lat w odpowiedzi na dekret prezydenta Donalda Trumpa.

Media odnotowują, że po tych słowach na niekorzyść zmieniło się postrzeganie marki Starbucks przez Amerykanów (consumer perception levels) i było najniższe od 2014 roku. Sieć kawiarni zebrała także liczne głosy krytyki za kubki w okresie bożonarodzeniowym. Zdaniem klientów były one "zbyt mało świąteczne".

Analitycy uważają, że na spadek sprzedaży w Starbucksie wpłynęła również ciepła zima. 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    2,59

  • Śr

    1,73

  • Min

    1,19

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8059

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 557388

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.