Amerykański rynek trudniejszy niż oczekiwano. Lidl zmienia strategię

Autor: dlahandlu.pl 19 stycznia 2018 11:43

Lidl miał nadzieję, że do lata br. będzie miał około 100 sklepów w Stanach Zjednoczonych. Sieć musi jednak zrewidować swoje cele. Obecnie ma 49 sklepów w USA.

Lidl rozpoczął ekspansję w Stanach z przytupem, a otwarcia nowych placówek wyprzedzały nawet harmonogram. Jednak niemiecki dyskonter zwolnił tempo - kilka planowanych otwarć zostało wstrzymanych lub nawet zarzuconych. Lidl wydał już ponad 2 miliardy euro na amerykańską ekspansję - podał Handelsblatt.

Lidl prawdopodobnie nie docenił bardzo konkurencyjnego rynku amerykańskiego, który obecnie jest w trakcie intensywnej wojny cenowej. Przejęcie Whole Foods przez Amazona w ubiegłym roku dodatkowo "rozgrzało" rynek.

Niemiecka sieć sklepów nie zasypuje gruszek w popiele i już zmieniła podejście. Początkowo otwierała sklepy o średniej powierzchni 2000 mkw., ale obecnie aktywnie szuka lokalizacji o powierzchni do 1400 mkw. Wcześniej chciała również mieć sklepy przy głównych drogach, teraz stawia na gęsto zaludnione obszary miejskie.

Lidl stara się również przekonać do siebie amerykańskiego klienta - dyskontowa sieć z produktami głównie marki własnej nie jest konceptem, który natychmiast przemawia do tamtejszego konsumenta.

Niemniej jednak konkurencja obawia się nowego gracza. Wszędzie, gdzie niemiecki detalista otwiera sklep, Walmart drastycznie obniżył swoje ceny. W niektórych przypadkach ceny niektórych produktów spadły o ponad 50 proc. w porównaniu ze sklepami w pobliżu których nie było Lidla.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    9,13

  • Śr

    6,29

  • Min

    4,53

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7271

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.