Analitycy: Biedronka mniejszym formatem broni się przed Dino

Autor: PB, dlahandlu.pl 12 marca 2019 11:14

Analitycy: Biedronka mniejszym formatem broni się przed Dino fot. Biedronka

Jeronimo Martins Group zapowiedział uruchomienie w Polsce w tym roku 50 sklepów w mniejszych formacie (ok. 400-500 mkw.) Jak wynika z informacji, do których dotarł portal dlahandlu.pl, do 2028 roku mniejsze sklepy sieci będą stanowić jedynie 15 proc. całej powierzchni sprzedażowej Biedronki. Mniejszy format ma być dla sieci sposobem na konkurowanie z coraz silniejszym na rynku Dino.

W prognozach przygotowanych dla portalu dlahandlu.pl uwzględniono, że sprzedaż żywności w Polsce w ciągu najbliższych kilku lat powinna rosnąć o 3-5 proc. rocznie. Jeżeli założylibyśmy, że będzie to 4 proc. przez najbliższe 5 lat, a handel nowoczesny będzie nadal odbierał udziały handlowi tradycyjnemu, to sieci nowoczesne będą rosnąć o ok. 6,4 proc. rocznie. Oznacza to powiększanie udziałów rynkowych handlu nowoczesnego o ok. 1,5 punktu procentowego rdr. W ten sposób do 2023 roku sieci nowoczesne będą odpowiadały za 67 proc. sprzedaży na rynku FMCG (wobec obecnych 60 proc.).

Z analizy przygotowanej dla portalu dlahandlu.pl, wynika, że wzrost sprzedaż LfL Biedronki wyniesie 4 proc. rocznie (ze względu na negatywny wpływ zakazu handlu i inflację koszyka), a wzrost powierzchni sprzedaży przeniesie ok. 2,4 proc. wzrostu rocznie. Jednak, aby to osiągnąć powierzchnia Biedronki musi się zwiększać o co najmniej 3 proc. rocznie. Na koniec 2018 roku do sieci należało 1,933,104 mkw. powierzchni, więc Biedronka będzie musiała otwierać ok. 280 tysięcy mkw. rocznie przez kolejnych 5 lat, by zrealizować cele. Połowa pozyskanej powierzchni będzie pochodziła z otwarć większych sklepów, a połowa z otwarć mniejszych formatów. To oznacza 200 otwarć standardowych sklepów i ok. 300 sklepów w mniejszych formatach do 2023 roku. Po 2023 roku wzrost będzie prawdopodobnie pochodził głównie z rozwoju mniejszego formatu. Między 2023 a 2028 rokiem wzrost powierzchni może zwolnić do 2 proc., by na koniec tego okresu przynieść sieci 500 nowych sklepów. Jednak do 2028 roku mniejsze sklepy będą odpowiadać jedynie za 15 proc. całej powierzchni sprzedażowej Biedronki.

- Biedronka ma nadal wiele opcji rozwoju i przejmowania udziałów od sklepów tradycyjnych. Jednak aby te plany się zrealizowały niezbędne będzie wypracowanie przez sieć właściwego formatu, który najlepiej odpowie na potrzeby klientów. W innym wypadku takie sieci jak Dino, zajmą miejsce Biedronki i zmniejszą jej udziały rynkowe, które obecnie wynoszą ok. 20 proc. całego rynku FMCG w Polsce. W tym kontekście jako ucieczkę do przodu należy traktować zapowiedzi Biedronki akwizycji na innych rynkach, np. w Rumunii. Najbardziej prawdopodobnym scenariuszem jest przejęcie przez Jeronimo Martins sieci obecnej na tamtym rynku, a później jej rozwój organiczny. Grupa nie może sobie bowiem pozwolić na okres 8-10 lat inwestowania, by nowo zakupiony biznes handlowy osiągnął rentowność – komentuje dla portalu dlahandlu.pl analityk.


  • hans 2019-03-19 20:02:26

    Komentarz usunięty ze względu na naruszenie zasad forum.

  • wererw 2019-03-16 10:25:57

    A w Warszawie sieć ma 0 sklepów. Który to mądrala wydumał taką strategię LOL

  • Lena 2019-03-13 11:00:14

    Dino górą dobre sobie😂.Dobry towar -ujełabym to inaczej skąpy asortyment,rąk do pracy również brakuje.Nie wspomnę już o wynagrodzeniu.

ZOBACZ WSZYSTKIE (11)

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,49

  • Śr

    2,65

  • Min

    1,99

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7649
Ilość aktualnych ofert: 543679
Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.