Analitycy: Biedronka powinna zainwestować w ceny, aby zwiększyć dystans do konkurencji

Autor: www.dlahandlu.pl 1 lipca 2015 10:38

Analitycy: Biedronka powinna zainwestować w ceny, aby zwiększyć dystans do konkurencji fot. Jeronimo Martins

BESI Grupo Novo Banco prognozuje, że sprzedaż LfL Biedronki spadnie z + 2,9 proc. (w I kw.) do + 1,6 w drugim kwartale 2015 r. Deflacja w koszyku zakupowym może wynieść - 3,1 proc. Jak zaznaczają analitycy ma na to wpływ deflacja cen żywności w Polsce, ale także mniejsze, od zakładanego przełożenie wprowadzenia nowego asortymentu do oferty sieci.

Analitycy nie przewidują wzrostu marży w sklepach Biedronka, ponieważ uważają że jej część powinna zostać zainwestowana w ceny tak, aby sieć mogła zwiększyć dystans do konkurencji.

Zgodnie z prognozami sprzedaż Biedronki w drugim kwartale powinna wynieść 9,454 mld zł (9,103 mld zł w I kw.). Szacunki analityków jeśli chodzi o inflację żywności w Polsce wskazują na - 2.3 proc.

Liczba sklepów pod tym szyldem na koniec kwartału powinna wynieść 2,657.

Analitycy zaznaczają, że jeśli wybory wygra PIS, a ewentualny system opodatkowania sieci handlowych byłby zbliżony do tego na Węgrzech - co w znacznie większym stopniu dyskryminuje detalistę nr. 1 na rynku czyli Biedronkę - sieć może odczuwać "presję" na marże. Zdaniem analityków Biedronka nie byłaby w stanie przerzucić kosztów podatków na klientów. Wpływ takiego rozwiązania miałby odzwierciedlanie w postaci spadku wyceny o 1 euro/akcję.

Szacunki co do całej Grupy Jeronimo Martins mówią o sprzedaży w wysokości 3,417 mld euro (wzrost o 8,9 proc, rdr.), zysku brutto 725,4 mln euro i wskaźniku EBITDA 193,4 mln euro (wzrost o 5,5 proc. rdr.).

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    6,49

  • Śr

    3,61

  • Min

    2,48

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9084

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 584697

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.