Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Analitycy: Biedronka sięgnęła szklanego sufitu?

Autor: dlahandlu.pl za raportem DM PKO BP 28 lipca 2016 11:45

Analitycy: Biedronka sięgnęła szklanego sufitu? sklep sieci Biedronka, fot. Żelazna Studio

Pomimo silnego rynku konsumpcyjnego i wzrostu sprzedaży LFL uważamy, że Jeronimo Martins nie będzie na razie skłonny do zwiększenia liczby otwarć w Polsce znacznie ponad zaplanowane 100 sklepów rocznie. Świadczy o tym rosnąca liczba zamykanych Biedronek, która w 1 kwartale wyniosła 10 i była najwyższa od co najmniej dwóch lat. Może to oznaczać rosnące prawdopodobieństwo nietrafionych otwarć, spowodowanych wzajemną kanibalizację sklepów i nasyceniem rynku - uważają analitycy DM BKO BP.

Zdaniem analityków uzupełnieniem tradycyjnej sprzedaży, mającym na celu dalsze zwiększanie sprzedaży LFL, będzie zapewne uruchomienie e-sklepu Biedronka.

Jeronimo Martins koncentruje się obecnie na zwiększaniu efektywności sklepów, poprzez rozwój akcji promocyjnych, zwiększanie liczby produktów premium w segmencie marek własnych oraz modernizację wyglądu sklepów. Strategia ta owocuje silnym przyrostem sprzedaży LFL, który dodatkowo napędzany jest silnym popytem konsumpcyjnym.

- Zannualizowaną kwotę podatku od sprzedaży detalicznej, którą będzie płacić Biedronka szacujemy w br. na 559 mln zł. Jednakże uważamy, że spółka jest w stosunkowo krótkim czasie w stanie zrekompensować sobie koszt tego podatku renegocjując umowy z dostawcami i podnosząc ceny, przerzucając koszt na konsumenta. Dlatego naszym zdaniem wpływ podatku na wycenę Jeronimo Martins będzie neutralny - piszą analitycy.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • yoyo 2016-08-04 11:23:52

    No to wstawaj z kolan i reaguj.

    Każdy chodzi do sklepu tak jak lubi.

    Ja tam kupuję w Biedronce i Lidlu i mam przynajmniej pewność, że chłodnictwo działa i nie jest wyłączane na noc.

  • fairplay 2016-07-30 23:30:04

    CZY NIKT NIE WIDZI, ŻE WYNIKI BIEDRONKI SĄ NAPĘDZANE JEDYNIE PRZEZ D U M P I N G !!!!!



    OTWÓRZCIE OCZY



    przez ten D U M P I N G każda firma ma problemy z rentownością biznesu (od tradycji, przez dystrybutorów, sieci do producentów)!!



    SUGERUJĘ WSTAĆ Z KOLAN I ZACZĄĆ REAGOWAĆ NA D U M P I N G!!!!!

  • Miód 2016-07-29 16:19:33

    Te jak to okreslilas "bydlo" przynosi kase na Twoja wyplate... To jeden z powodow dla ktorych nie warto tak mowic o ludziach.



    Ps. Tez tam pracuje :)

ZOBACZ WSZYSTKIE (6)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,99

  • Śr

    2,98

  • Min

    2,39

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9428

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 550351

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.