Analitycy: Biedronka szybko nie wejdzie w sprzedaż internetową

Autor: DM PKO BP, dlahandlu.pl 8 grudnia 2015 12:10

Obecnie żadna marka Jeronimo Martins nie posiada kanału sprzedaży internetowej. Jednak według COO Grupy Jeronimo Martins, Pedro Pereira da Silva, prędzej czy później sprzedaż internetowa stanie się jednym z kanałów sprzedaży. - W przypadku polskiego rynku, obecny jednak niski udział sprzedaży internetowej żywności w całym rynku, (0,25% całego rynku w 2014) każe przypuszczać, że stworzenie tego kanału sprzedaży nie nastąpi szybko - uważają analitycy DM PKO BP.

Jak wskazują analitycy, handel żywnością przez internet znajduje się w Polsce we wczesnej fazie rozwoju. Według raportu E-commerce in Europe 2014, sporządzonym przez PostNord, żywność stanowiła 4% produktów kupionych online, a zakupów żywności przez internet dokonało 0,8 mln Polaków. Ze wskaźnikiem 4% Polska znajduje się na poziomie Włoch i krajów Beneluksu, natomiast w Niemczech i Francji odsetek ten wynosi 11% a w Wielkiej Brytanii 27%.

Tesco szacuje, że w 2014 roku wartość e-handlu żywnością przez internet wyniosła blisko 500 mln zł, zatem około 0,25% całego obrotu żywnością. Jednak dynamika rynku jest bardzo wysoka i wynosi 20 - 25% rocznie. Swoje sklepy internetowe posiada Tesco, Alma, Auchan, Leclerc, Piotr i Paweł oraz należące częściowo do Eurocash Frisco.pl.

Jeronimo Martins kontrolowane jest przez Sociedade Francisco Manuel dos Santos, SGPS, S.A., spółkę kontrolowaną przez rodzinę dos Santos, założycieli spółki. Sociedade Francisco Manuel dos Santos posiada 56,1% akcji. Pozostała część akcjonariatu stanowi free float. Według agencji Bloomberg w akcjonariacie dominują inwestorzy ze Stanów Zjednoczonych, Luksemburga, Wielkiej Brytanii i Francji. Polscy inwestorzy posiadają jedynie 0,5% akcji Jeronimo Martins.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    6,99

  • Śr

    4,15

  • Min

    1,79

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8783

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 584697

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.