Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Analitycy: Biedronka zmuszona jest do poszerzenia asortymentu

www.portalspozywczy.pl 17 listopada 2014 17:08

Jeronimo Martins zamierza wzmocnić swoją pozycję w asortymencie zarówno tradycyjnym, jak również w kategoriach mniejszych, rozwojowych, w przypadku których cały czas istnieje spore pole do wzrostu. Znaczna część klientów Biedronki nie kupuje takich produktów jak mięso, wędliny, chleb, owoce oraz warzywa, przez co sieć jest zmuszona do poszerzenia asortymentu oraz poprawy ekspozycji (m.in. mniej palet, więcej półek sklepowych i displayów) - komentują ogłoszone w minionym tygodniu plany inwestycyjne Jeronimo Martins analitycy Banco Espirito Santo de Investimento.

Jeronimo Martins spodziewa się wzrostu standardowego asortymentu o 30-40 proc. Równocześnie w Biedronce dojdzie do redukcji o 30 proc. produktów in-outowych, w większości w kategorii non-food, która, zdaniem Jeronimo Martins, jest mocno wymagająca pod względem logistyki i zarządzania niesprzedanymi towarami. Portugalska firma chce ograniczyć asortyment in-outowy do produktów sezonowych oraz kampanii tematycznych (kategoria food).

Właściciel Biedronki w najbliższym czasie stanie przed wyzwaniem zmodyfikowania asortymentu w taki sposób, aby odpowiadał on zarówno klientom wielkomiejskim, jak i klientom mieszkającym w terenach wiejskich. Liczba SKU w Biedronce ma wzrosnąć z tego względu o 25 proc.

Analitycy Banco Espirito Santo odwiedzili kilka sklepów, w których Biedronka prowadzi testy nowych rozwiązań, w tym poszerzonego asortymentu (1350 SKU) w kategoriach mięsa, wędlin, produktów gotowych do spożycia, nabiału, kosmetyków i wina.

"Sklepy wyglądają ładniej i sądzimy, że jest to krok w dobrym kierunku. Mimo to, nie jesteśmy pewni, czy te zmiany doprowadzą do tak dużego wzrostu przeciętnego koszyka, jak wynika z zapowiedzi Jeronimo Martins. Dla przykładu, sieć Mercadona (portugalski dyskont - dop. red.) w latach 2013-2014 wprowadziła podobne zmiany, poszerzając swoją ofertę produktów świeżych oraz obsługę klienta, jednak jak wynika z danych panelu Kantar, wpływ tych zmian na sprzedaż LfL sieci jak dotąd był wyciszony" - komentują analitycy Espirito Santo.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    1,79

  • Śr

    0,86

  • Min

    0,64

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8660

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 555168

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.