Analitycy: Carrefour będzie musiał zdecydować, czy pozostać w Chinach

Autor: dlahandlu.pl 23 listopada 2017 12:06

Porozumienie giganta e-commerce Alibaba Group z Auchan Retail co do współpracy na rynku chińskim może zmusić Carrefoura do wyjścia z tego kraju – spekuluje agencja Reuters.

Nowy prezes grupy Carrefour Alexandre Bompard zapowiedział, że 23 stycznia ujawni swój plan naprawy dla francuskiej firmy. Bompard musi zdecydować, czy pozostawić operacje w Chinach. Carrefour od lat próbuje tu poprawić swoje wyniki. W czwartym kwartale sprzedaż sieci spadła o 5,4 proc., w wyniku ostrej konkurencji ze strony lokalnych graczy i silnego rynku internetowego.

Do tej pory detaliści z Zachodu, którym udało się odnieść sukces w Chinach, osiągnęli to dzięki partnerstwom z lokalnymi sprzedawcami detalicznymi, takimi jak Auchan z Sun Art Retail - napisali analitycy, których cytuje Reuters.

Ich zdaniem, szanse na rozwój na tym rynku daje połączenie opcji offline i online, co widać po ostatnich umowach, zawartych  pomiędzy Wal-Mart i JD.com oraz Auchan i Alibaba. W przypadku braku szybkiego zawarcia takiego partnerstwa, nie wykluczone, że Carrefour mógłby podjąć decyzję o sprzedaży aktywów w Chinach.

Przypomnijmy, że w poniedziałek Grupa Alibaba, Auchan Retail i Ruentex Group ogłosiły, iż zawarły strategiczny sojusz, w ramach którego będą wspólnie rozwijać handel detaliczny w segmencie FMCG w Chinach. Jak podała spółka Auchan Retail, w ramach strategicznego sojuszu Alibaba Group zainwestuje łącznie 22,4 miliarda HK (około 2,88 miliarda USD), by uzyskać łączny bezpośredni i pośredni udział w wysokości 36,16 proc. w Sun Art Retail Group Limited. Udziały te kupi od Ruentex. Auchan Retail również zwiększy swój udział w Sun Art.

Po transakcji, Auchan Retail, Alibaba Group i Ruentex będą posiadać odpowiednio: 36,18 proc., 36,16 proc. i 4,67 proc. udziału w Sun Art.

Sun Art jest wiodącą, wieloformatową siecią stacjonarnych sklepów spożywczych w Chinach. Na dzień 30 czerwca 2017 r. działalność firmy obejmowała łącznie powierzchnię brutto około 12 milionów metrów kwadratowych. Obecnie Sun Art prowadzi 446 hipermarketów o powierzchni 17 000 metrów kwadratowych w 29 prowincjach, autonomicznych regionach i gminach w Chinach pod banerami "RT-Mart" i "Auchan", a także supermarkety i innowacyjne sklepy pod marką "Auchan Minute".

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,49

  • Śr

    1,59

  • Min

    0,87

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8658

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 563358

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.