Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Analitycy: Carrefour musi uatrakcyjnić format hipermarketów

Autor: www.dlahandlu.pl za justfood.com 24 stycznia 2014 09:24

Carrefour wdraża plan naprawczy i notuje pierwsze efekty tych działań wykazując poprawę sprzedaży. Jednak w czwartym kwartale ub.r. wyniki z rodzimego rynku były nadal poniżej oczekiwań. Zdaniem analityków Carrefour powinien uatrakcyjnić format hipermarketów.

Jak już informowaliśmy, sprzedaż Grupy Carrefour w 2013 roku wyniosła 84,3 mld euro (wzrost organiczny o 2,3 proc. wyłączając paliwa). W IV kw. 2013 r. sprzedaż Carrefoura ukształtowała się na poziomie 22,2 mld euro. W samej Francji było to 10,6 mld euro, co oznacza wzrost o 2 proc. (39,7 mld euro w całym 2013 r., wzrost o 1 proc.).

We Francji Carrefour odnotował wzrost sprzedaży we wszystkich formatach. Zdaniem władz spółki to dowód na to, ze jej działania przynoszą wymierne efekty. Carrefour zainwestował w rozwój wielokanałowej oferty na rodzimym rynku i otwierał kolejne sklepy convenience.

Hipermarkety jako format przeżywają obecnie trudności - od kilku lat notują spadki sprzedaży, co jest związane z rosnącą tendencją do robienia mniejszych zakupów blisko domu oraz zwiększajacą się popularnością zakupów online. Carrefour zareagował na te zjawiska obniżając ceny oraz umacniając pozycję produktów marki własnej. Mimo to wyniki za IV kwartał na rodzimym rynku, choć odnotowano wzrost, rozminęły się z oczekiwaniami. 

Zarząd podkreśla, że nie zamierza rezygnować z hipermarektów. Jednak analitycy Sanford Bernstein zwracają uwagę, że podjęte działania mogą okazać się niewystarczające, bo ten format przeżywa trudności w większości krajów, w których spółka jest obecna. Zaznaczaja, że sprzedaż Grupy jest silnie uzależniona od wyników we Francji i innych krajach Europy Zachodniej.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    18,99

  • Śr

    14,33

  • Min

    8,95

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9731

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.